اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش گچساران

جشن تکلیف 100 دانش‌آموز دختر گچسارانی برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت آموزش و پرورش گچساران مراسم معنوی جشن تکلیف 100 دانش‌آموز دختر مقطع ابتدایی گچساران با حضور خانواده‌های آنان و مسئولان در گچساران برگزار شد.

جشن تکلیف 100 دانش‌آموز دختر گچسارانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مدیر آموزش و پرورش گچساران صبح امروز در مراسم جشن تکلیف 100 دانش‌آموز دختر مدارس ابتدایی شهری و روستایی این شهرستان که با حضور خانواده‌های این دانش‌آموزان مکلف برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال تکلیف را بر اساس وسعت و توانایی افراد بر آن‌ها واجب کرده است.

یدالله مرادی جشن تکلیف را اعلام ورود دانش‌آموزان به حلقه مستحکم مؤمنان دانست و افزود: تکلیف در واقع پیام مسئولیت‌های عظیم انسان در مقابل خداوند‌، خود و دیگران است.

وی به سن تکلیف رسیدن دختران را شیرین‌ترین لحظه برای استقبال از تکالیف الهی توصیف و تصریح کرد: سن ورود دخترها به سن تکلیف کمتر از پسرها بوده و این نوعی امتیاز و برتری برای دخترها محسوب می‌شود.

* مسائل تربیتی فرزندان از خردسالی مورد توجه قرار گیرد

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در فراهم آوردن زمینه مناسب برای برقراری پیوند معنوی فرزندان با خداوند ابراز داشت: دوران کودکی نقش مهمی در سرنوشت انسان ایفا می‌کند.

مرادی افزود: خاستگاه بسیاری از مشکلات تربیتی و موفقیت‌های دوران بزرگسالی در دوران کودکی و نوجوانی نهفته است.

وی فرزندپروری، روش‌های ارتباطی بزرگسالان با کودکان، شیوه‌های آموزش رسمی و آموزه‌های دینی را از مهم‌‌ترین عوامل رشد شخصیتی کودکان عنوان کرد.

این مقام علمی و تربیتی گچساران از والدین خواست تا با توجه به سفارشات دین مبین اسلام، توجه ویژه‌ای به مسائل تربیتی کودکان از سن خردسالی داشته باشند.

مرادی جشن تکلیف را یکی از وقایع مهم در زندگی هر نوجوان دانست که از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران هدف از برگزاری این مراسم را اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی و ترویج حجاب و عفاف در بین دختران مکلف عنوان کرد.

مرادی بیان داشت: برگزاری این‌گونه مراسم با عنوان جشن تکلیف دانش‌آموزان از جمله عوامل بسیار مؤثر برای پی بردن کودک و نوجوان به اهمیت ادای تکلیف است.

وی به نقش نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه به‌ویژه از سنین کودکی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان بسیار مهم بوده و لازم است توجه ویژه‌ای به نماز شود.

به گزارش فارس، در این مراسم معنوی جشن تکلیف دانش‌آموزان گچسارانی در پنج مدرسه با حضور خانواده‌های دانش‌آموزان برگزار شد و یکصد دانش‌آموز دختر مقطع ابتدایی با شرکت در جشن تکلیف، خود را برای حضور در مهم‌ترین دوره زندگی آماده کردند.

در این مراسم که با اجرای برنامه‌های متنوعی در قالب تئاتر، سخنرانی در موضوع آموزش نماز همراه بود، از سوی آموزش و پرورش گچساران به دانش‌آموزان مکلف چادر، مقنعه و سجاده اهدا شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول