اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سال تحصیلی جدید

جشن تکلیف 140هزار دانش‌آموز اصفهانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید جشن تکلیف برای 70 هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی و 70 هزار دانش‌آموز پایه سوم راهنمایی در سطح استان برگزار می‌شود.

جشن تکلیف 140هزار دانش‌آموز اصفهانی برگزار می‌شود

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری جشن تکلیف یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش به شمار می‌رود، اظهار کرد: البته برگزاری این جشن در میان دانش‌آموزان جشن به صورت هماهنگ استانی و کشوری صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: با برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان مکلف به انجام واجبات و دستورات الهی و ملزم به رعایت تمام مسائل شرعی مشخص شده در قرآن می‌شوند.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه در هیچ یک از سال‌های تحصیلی جشن تکلیف دانش‌آموزان به صورت متمرکز برگزار نشده است، تصریح کرد: البته این جشن تنها در مناطق کوچک به صورت متمرکز برگزار می‌شود و اما مناطق بزرگ مانند  شهر اصفهان آموزشگاه‌ها و مدارس نسبت به  برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی به برگزاری جشن تکلیف برای 140 دانش‌آموز دختر و پسر در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و ادامه داد: در سال تحصیلی جدید جشن تکلیف برای 70 هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی و 70 هزار دانش‌آموز پایه سوم راهنمایی در سطح استان برگزار می‌شود.

نم‌نبات با بیان اینکه آموزش و پرورش از بهمن‌ماه نسبت به برگزاری جشن تکلیف برای این دانش‌آموزان اقدام می‌کنند، تاکید کرد: البته آبان ماه امسال نیز جشن تکلیف برای تعداد محدودی از دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی و دانش‌آموزان پسر پایه سوم راهنمایی برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به جمعیت بالای این دانش‌آموزان نمی‌توانیم جشن تکلیف را به صورت متمرکز برای آنها برگزار کنیم، افزود: دانش‌آموزان با برگزاری این جشن با فلسفه عبادت و تکلیف و وظیفه شرعی خود آشنا می‌شوند.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اجرای طرح مرجعیت شناسی و ارائه کتاب در مسیر شکوفایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش برای این دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همچنین آموزش و پرورش نسبت به برگزاری جلسات آموزش خانواده در زمینه مباحث نماز و تکلیف اقدام می‌کند، اظهار کرد: هر ساله کتاب احکام نوجوانان نیز به دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی و پسر پایه سوم راهنمایی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول