اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌ها خبر داد

تجهیز 95 درصد زندان‌ها به خطوط پرسرعت و فیبرنوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌ها گفت: تاکنون 95 درصد زندان‌ها به خطوط پرسرعت و فیبر نوری مجهز شده‌اند.

تجهیز 95 درصد زندان‌ها به خطوط پرسرعت و فیبرنوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، سعید زارع زاده در بازدید از پروژه زندان جدید لار اظهار داشت: با توجه به رشد 30 درصدی این پروژه و با تأمین اعتبار، سال آینده نخستین فاز پروژه زندان جدید لار به بهره‌برداری می‌رسد و زندانیان رأی باز به زندان جدید انتقال می‌یابند.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌ها ابراز داشت: طرح ساخت زندان نورآباد ممسنی نیز در کمیسیون ماده 215 تصویب شده و در حال تهیه نقشه‌های اجرایی هستیم.

زارع زاده ادامه داد: نقشه راه‌اندازی بازداشتگاه قیروکارزین آماده و بخشی از پروژه نیز عملیاتی و درحال اجرا است.

وی در زمینه ساخت زندان جدید فیروزآباد بیان کرد: طرح ساخت زندان جدید فیروزآباد در کمیسیون ماده 215 تصویب و زمین واگذار شده است و با تأمین اعتبار مناسب از سال آینده مراحل ساخت انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌ها همچنین به تصویب طرح ملی زندان عادل آباد شیراز اشاره کرد و گفت: این طرح ملی مصوب شده و به منظور اجرایی شدن آن سازمان راه و شهرسازی فارس باید زمین در اختیار سازمان زندان‌ها قرار دهد تا مراحل ساخت انجام و زندان عادل آباد شیراز به مکانی دیگر انتقال یابد.

زارع زاده با تأکید بر تعمیر و بهسازی زندان‌ها، افزود: طبق ماده 211 قانون برنامه پنجم، بازسازی و بهسازی زندان‌ها، یکی از برنامه‌های سازمان است که این برنامه از سال 90 با تعمیر و بهسازی آشپرخانه‌ها شروع و در زندان مرکزی شیراز نیز آشپزخانه صنعتی اجرا شده است و در دیگر زندان‌ها نیز، آشپزخانه‌ها و بهداری‌ها در حال بهسازی، تعمیر و تجهیز هستند.

وی همچنین به برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات در سازمان زندان‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های متنوعی در شورای انفورماتیک تصویب شده که از مهمترین برنامه‌ها، تجهیز زندان‌ها به خطوط پرسرعت و فیبرنوری است و تاکنون 95 درصد زندان‌ها به این خطوط مجهز شده‌اند.

این مقام مسئول در سازمان زندان‌ها به راه‌اندازی کامل سیستم پانیذ در تمام زندان‌ها، اشاره کرد و گفت: از این سیستم در زندانهای کشور استفاده می‌شود و سیستم ارسال مکاتبات نیز بین مراجع قضایی و زندان‌ها در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سیستم گزارش‌ساز پویا به منظور به روز رسانی آمار زندانیان توسط مدیران و کارشناسان مربوطه به صورت آنلاین در دهه فجر خبر داد.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول