اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

خطر مدعیان طرفدار ولایت‌فقیه بیشتر است/ حادثه 22 بهمن قم کمتر از فتنه عاشورای 88 نبود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: خطر کسانی که طرفدار ولایت فقیه هستند و کار غلطی انجام می‌دهند، به مراتب بیشتر از کسانی است که از همان ابتدا مخالفت خود را اعلام می‌کنند.

خطر مدعیان طرفدار ولایت‌فقیه بیشتر است/ حادثه 22 بهمن قم کمتر از فتنه عاشورای 88 نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تشکر از مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بسیار موجب تعجب بود، چرا که فکر نمی‌کردیم مردم امسال استقبال پرشورتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشند.

وی افزود: با جرات می‌توان گفت در استان اصفهان نیز امسال دو برابر سال‌های قبل حضور پر رنگ مردمی را داشتیم، چنانکه جمعیت عظیمی در خیابان‌های منتهی به میدان امام‌خمینی (ره) متوقف شده بودند و ازدحام جمعیت اجازه ورود به میدان را نمی‌داد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: مردم ثابت کردند با وجود تمامی مشکلات و بد اخلاقی‌ها پایبند به دین و انقلاب و رهبری هستند.

وی ادامه داد: مردم ما بصیرتی بسیار جالب دارند، چنانکه بین ما آدم‌ها، انقلاب و رهبری تفکیک قائل هستند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه امام خمینی(ره) در این زمینه دغدغه خاطر داشتند، گفت: امام (ره) بارها تکرار می‌کردند که "امروز ما هر کاری کنیم پای اسلام حساب می‌شود " و از این قضیه می‌ترسیدند که کم کاری‌ها و بد اخلاقی‌ها پای اسلام برود.

وی ادامه داد: امسال شاهد بودیم که همه مردم در مصاحبه‌های خود می‌گفتند که ما برای انقلاب و رهبری آمده‌ایم و کسی که برای این انقلاب جان داده از گرانی نان و غیر نان دست از این انقلاب بر نمی‌دارد.

امام جمعه اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اتفاقی که در روز 22 بهمن در شهر قم اتفاق افتاد کار بسیار زشتی بود، تاکید کرد: ما باید از این زشتی‌ها و رفتارها که برخی بین ما به غلط انجام می‌دهند، عبرت بگیریم.

وی افزود: این حرکت سبب شد، راهپیمایی عظیم مردم ایران که رهبر معظم انقلاب با خوشحالی از مردم تشکر کردند برای دشمنان حاشیه سازی و بهانه‌ای برای کم‌رنگ کردن حضور مردم شود.

طباطبایی نژاد گفت: برخی از رسانه‌های بیگانه به جای نشان دادن حضور عظیم مردمی این تعداد کمی که در مسجد و در جوار مرقد مطهر معصومه و با تربت امام حسین(ع) رفتار غلطی را داشتند، نشان دهند.

وی تاکید کرد: این رفتار بسیار زشت کمتر از کاری که در روز عاشورا و در زمان 88 اتفاق افتاد کمتر نبود و چه بسا که آنها جلوی انقلاب ایستادند، اما آنها با عنوان اینکه طرفدار ولایت فقیه هستند کار غلطی انجام دادند و به مراتب این خطرش بیشتر است.

امام جمعه اصفهان گفت: در زمان رسول خدا(ص)و نیز امیرالمومنین(ع) نیز افراد اعلام کردند که سر جنگ با آنها دادند که پیامبر آنها را شکست داد و اما آنچه امیرالمومنین(ع) را شکست داد، افراد منافقی بودند که سر از اطاعت خدا سر می‌دادند و کار خلاف انجام می‌دادند.

وی بیان اینکه این امر سبب بهانه دست دشمن می‌شود، افزود: اشتباه دیگر نیز بزرگنمایی این اختلاف مسئولان و کشیده‌شدن پای آن به راهپیمایی بود.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: این حرکت غلطی و بد اخلاقی که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد، نباید به راهپیمایی کشیده می‌شد و نباید در اشتباه دوم طرفداری و بزرگ نمایی رخ می‌داد.

وی اضافه کرد: آیا این آقایان و کسانی که می‌گویند به عنوان طرفداری از ولایت فقیه حرف زدند، سخنان رهبری را نشنیدند که گفتند "از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت اختلاف بکار گیرد قطعاً به مردم خیانت کرده است."

امام جمعه اصفهان با تاکید به اینکه جوانان و غیر جوانان نباید حرکتی را خود سرانه انجام ندهند، افزود: رهبری هم از این انتخابات دلهره دارند، چرا که می‌دانند برخی انحراف‌گونه راه می‌روند و مهره چینی می‌کنند.

وی گفت: اگر مسئولان امنیتی در قم حواسشان جمع بود، این اتفاق نمی‌افتاد و آنها بالاخره باید آن افرادی که محرک هستند را شناسایی و دستگیر کنند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: باید از حضور کسانی که دم از ولایت می‌زنند و مثل ما شعار انقلابی می‌دهند، اما کار خلاف می‌کنند، جلوگیری شود.

انتهای پیام/63012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول