اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان:

وصیت شهدا تبعیت از ولایت فقیه است / شهدا معلمین واقعی بشریت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با بیان اینکه وصیت شهدا تبعیت از ولایت فقیه است، گفت: شهدا معلمین واقعی بشریت هستند.

وصیت شهدا تبعیت از ولایت فقیه است / شهدا معلمین واقعی بشریت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عباسعلی اسدی در آئین یادواره شهدای فرهنگی آبپخش اظهار داشت: آرامش و آسایش امروز ما و هر آنچه داریم ثمره فداکاری‌ها و ایستادگی‌های شهدا است و باید با تمام توان در مسیر قدردانی از دلاوری‌ و شجاعت شهدا گام برداریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: شهدا معلمین واقعی بشریت هستند و مردم درس آزادگی، استقلال، عزت، سربلندی، ایستادگی مقابل ظلم و جور که از بزرگترین درس‌ها و نیازهای زندگی است را از شهدای گران‌قدر آموخته‌اند.

اسدی خاطرنشان کرد: برپایی محافل و یادواره‌های شهدا در واقع تکریم و تجلیل از مقام شهید و شهادت و تجدید عهد و میثاق با اهداف و آرمان‌های امام راحل و شهدا است.

وی اضافه کرد: وظیفه‌ شناسی یکی از ویژگی‌های شاخص و بارز شهدا است و این بزرگواران در طول عمرشان وظایف خویش را شناخته و در مسیر عمل به این وظایف با تمام توان کوشیده‌اند.

این مسئول اذعان داشت: "امام را تنها نگذارید" کوچکترین، پرمفهوم‌ترین و عمیق‌ترین جمله‌ای است که در وصیت‌نامه تمامی شهدا به آن اشاره شده و امروز ما با تبعیت تام از ولی‌امر مسلمین جهان می‌توانیم به این وصیت و خواسته شهدا جامه عمل بپوشانیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان علم‌آموزی را وظیفه جوانان در برهه کنونی از زمان دانست و تصریح کرد: امروز وظیفه تمام نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است که در مسیر علم‌آموزی و سوادآموزی گام بردارند و زمینه درخشش ایران اسلامی در عرصه‌های علمی را فراهم کنند.

اسدی گفت: پس از جنگ امام خمینی(ره) فرمودند "ما یاد گرفته‌ایم که باید روی پای خود بایستیم" و جوانان ایران اسلامی باید با تلاش در عرصه‌های مختلف ما را خودکفا و از بیگانگان بی‌نیاز کنند و دستاوردهای بی‌نظیر در عرصه‌های علمی، اقتصادی، پزشکی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ... را تداوم بخشند.

وی اظهار داشت: 25 سال از دوران دفاع مقدس و 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دشمنان هنوز بر مواضع قبلی خود تمرکز دارند و ایستادگی امت مسلمان ایران اسلامی بر شعارهای اول انقلاب و وفاداری به امام راحل، شهدا و ارزش‌های انقلاب، دلیل این عملکرد دشمن است.

شعارها همان شعارهای 22 بهمن 57 است

اسدی متذکر شد: مردم ایران اسلامی با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در بیعت با امام راحل و شهدا اعلام کردند که شعار ما همان شعارهای 22 بهمن 57 است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان تصریح کرد: تمام هجمه‌های دشمنان برای جدایی جوانان امروز انقلاب از جوانان دیروز و نسل پیشین انقلاب است و ما باید امروز شهدا را به‌عنوان ستاره‌های درخشان و ستاره‌های راهنما در مسیر عزت و سربلندی به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: رفتار و سیره شهدا را باید برای نسل جوان و نوپای جامعه معرفی کنیم و از این طریق می‌توانیم زمینه را برای حرکت جوانان در مسیر شهدا هموار کنیم.

اسدی عنوان کرد: دشمن تمام تلاش و توان خود را در سال‌های اخیر با کم‌رنگ کردن محافل و مجالس شهدا به‌کار گرفته ولی هیچ‌گاه در این زمینه موفق نبوده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: دشمن در سال‌های اخیر به دنبال آن بوده که خانواده شهدا از اینکه فرزندان خود را برای بقای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از دست داده، ناراحت هستند ولی خانواده‌های شهدا دشمنان را از دستیابی به این هدف ناکام گذاشته‌اند و باید به خانواده‌های معزز شهدا مرحبا و آفرین بگوییم.

انتهای پیام/2451/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول