اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

مردم به وظیفه خود عمل کردند، حالا نوبت مسئولان است

خبرگزاری فارس:حضور امروز مردم 2 پیام مهم داشت؛ اول اینکه راه انقلاب از برخی بی‌تدبیری‌های مدیریتی جدا است و دوم اینکه رسالت مسئولان در خدمت به مردم سنگین‌تر شده است.

مردم به وظیفه خود عمل کردند، حالا نوبت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امروز یک بار دیگر خیابان‌های ایران پر بود از یک حضور معنادار مردم، حضوری که این‌بار تفاوت‌های بسیاری با سال‌های قبل و سال‌های قبل‌تر داشت.

مردم در سی‌و چهارمین سال انقلاب نیز آرمان‌ها و اهداف انقلاب 57 خود یا پدرانشان را تنها نگذاشتند و یک بار دیگر آن‌ها را در خیابان‌ها و میادین فریاد زدند.

حضور مرم در راهپیمایی 22 بهمن سال 91 در حالی است که تحریم‌های دشمنان این نظام از یک‌سو و بی‌تدبیری‌ها و سهل‌انگاری‌های برخی مدیران و تصمیم‌گیرندگان از سوی دیگر فشارهای شدید اقتصادی را بر بدنه مردم وارد کرده است.

اما همه درد مردم فشارهای اقتصادی نیست، بی‌‌برنامگی، کوتاهی‌ها، عدم استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران، لجام‌گسیختگی و بی ‌در و پیکری بازار و قیمت‌ها همه این‌ها از دیگر دردهای مردم است.

در این میان چند نکته اساسی مطرح است آیا حضور این مردم در راهپیمایی امروز به معنی رضایت از عملکرد مسئولان است؟

پاسخ به این سئوال با یک گشت و گذار ساده در میان مردم قابل دستیابی است، امروز کار معمول و متعارف و ذاتی خودم را به عنوان یک خبرنگار که بیشتر به سراغ مسئولان و گفت‌وگوهای رسمی و اداری می‌رود را کنار گذاشتم و در تمام طول راهپیمایی با مردان و زنان حاضر در این مراسم در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌کلام بودم.

حرف مردم این است که 22 بهمن متعلق به شخص و گروه نیست، بلکه این روز سرنوشت‌ساز در ایران راهی است که مردم برای رسیدن به آنچه که در راهش ریختن خون‌ها و دادن جان‌ها ارزش داشت، انتخاب کردند و امروز همچنان پیگیر آن خواسته‌ها و آرمان‌ها و دفاع از دستاوردهایشان هستند.

این مردم امروز یک حضور متفاوت داشتند، در حالی که خیلی‌ها پیش‌بینی‌های دیگری از حضور مردم در خیابان‌ها می‌کنند ولی مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی راه انقلاب و قداست آن را از برخی کج‌روی‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، بی‌تدبیری‌ها که وجود آمده و برخی برای آن تلاش می‌کنند، جدا کردند.

* مردم چه می‌گویند؟

مردم می‌گویند مشکلات اقتصادی از انقلاب مردم در سال 57 نشأت نمی‌گیرد و این راه باید ادامه داشته باشد.

مردم می‌گویند اگر دشمنان ما را در بعد اقتصادی تحریم کردند و این مشکلات به علت تحریم‌ها است ولی این مشکلات اخلاقی و بی‌اخلاقی‌ها در میان سیاسیون که دیگر کار آمریکا نیست.

صحبت‌های استانی مردم نیز پیامی مشابه این حرف‌ها داشت.

مردم می‌گویند مشکلات فعلی اقتصادی و سیاسی کشور ربطی به انقلاب مردم ندارد و اگر ایرادی هست از مسلمانی ما است نه از اسلام.

آنها می‌گویند در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها به علت حضور مدیرانی ضعیف و نالایق و ناکارآمد بر صندلی‌های بزرگ است و گر نه در استانی که همه چیز دارد و در هر بعدی ظرفیت‌های پیشرفت دارد چرا نباید با مدیریت صحیح به درآمد و اشتغال منجر شود و مدیران ما این همه تحریم‌ها را بهانه نکنند.

مردم می‌گویند وقتی جوانی هم توان کار دارد و هم دانش و هم زمین و می‌خواهد کاری راه بیندازد ولی سال‌ها در راهروهای این اداره و آن اداره برای کسب یک سری مجوزهای طاقت‌ٰرسا وقت به بطلان می‌گذراند و آخر سر هم می‌گویند نمی‌شود چه ربطی به تحریم‌ها دارد؟

* برخی ادارات با صندلی خالی مدیران هم اداره می‌شود

مردم اینجا می‌گویند برخی از ادارات ما با صندلی خالی مدیر نیز اداره می‌شوند و برخی دیگر نیز بدون مدیر بهتر اداره می‌شود.

مردم اینجا خود را وفادار به آرمان‌ها و اهداف خود در سال 57 می‌دانند و می‌گویند روی حرف خود در پشتیبانی از انقلاب مردمی خود هستیم ولی این به منزله حاشیه امنیت مسئولان برای کم‌کاری نیست زیرا شأن مردمی که از جان جگرگوشه‌های خود گذشتند و آن‌ها را به جنگ گلوله و تانک فرستادند بسیار بیشتر از این‌ها است.

اینجا مردم می‌گویند اگر روزی شرایطی مانند محاصره اقتصادی پیامبر عظیم‌القدر اسلام (ص) باشد حاضریم خدیجه‌گونه وارد شویم و حتی از جان و مال خود نیز بگذریم ولی وقتی شرایط برای داشتن وضعی بهتر از وضع کنونی داریم نمی‌توان از مسئولان پاسخ نخواهیم و مطالبه نکنیم و به این وضع راضی باشیم.

مردم در کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند همه شرایط برای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر بزرگوار نظام فراهم است ولی چیزی که وجود ندارد یک عزم راسخ در میان مسئولان است.

مردم می‌گویند وقتی برای رفتن به پشت بام یک ساختمان آسانسور وجود دارد رفتن از راه‌پله‌ها کار غیر معقولی است.

* بخش زیادی از مشکلات اقتصادی به عملکرد مسئولان بر می‌گردد

آنها می‌گویند بخش زیادی از لجام‌گسیختگی و بی‌ در و پیکری بازار به علت ضعف مسئولان، نبود نظارت مؤثر، وجود دلالان با نفوذ و قدرت زیاد در میان تصمیم‌گیرندگان و مسئولان و مواردی از این دست است که اصلاح این‌ها نیازمند به کار گماشتن مدیران لایق و کاربلد است.

مردم می‌گویند ما به وظیفه خود برای حضور در صحنه عمل کردیم و حالا نوبت مسئولان است که به وعده‌ها و وظایف خود عمل کنند.

* کشاورزان از تولید فقط رنج و زحمتش را می‌برند

مردم در استان زرخیز کهگیلویه و بویراحمد گویند تولیدکنندگان و کشاورزان که چرخ اصلی اقتصاد مقاومتی را می‌چرخانند در این استان مظلوم و غریب هستند و از کشاورزی و تولید مواد غذایی مردم تنها زحمت و رنجش را می‌برند و سود و رفاهش از آن دلالان و واسطه‌هایی است که یک شبه و بدون زحمت پول به جیب می زنند.

مردم می‌گویند تحریم‌ها کمتر از 20 درصد روی افزایش قیمت‌ها مؤثر بوده و متأسفانه بازی‌های بازار، واسطه‌ها و دلالان و عدم کار کارشناسی و بی‌تدبیری مسئولان عامل اصلی گرانی‌ها و بی‌ثباتی‌ها در بازار است.

* حرف آخر مردم

و اما حرف آخر مردمی که در این روز مهم موجب عدم شرمساری نظام اسلامی در مقابل بدخواهانش شدند این بود که فشارها و کمبودهای اقتصادی راه و مرام را تغییر نمی‌دهد و همچنان حکومت عادلانه اسلامی را راه ایستادگی در مقابل ظلم و زورگویی می‌دانیم ولی در این راه بزرگ و پر پیچ و خم، ضعف‌ها و ایرادات و چاله چوله‌های راه را اصلاح می‌کنیم نه اینکه راه را تغییر دهیم.

آنچه در این بین اهمیت دارد این است که صبوری و تحمل سختی‌ها از سوی مردم و چنین حضور مؤثری در راهپیمایی 22 بهمن نباید موجب شود که مدیران متوجه نارضایتی‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم نباشند بلکه اتفاقا چنین مردمی را باید شایسته خدمت بدانند و شرایط قابل قبولی را به ویژه به لحاظ اقتصادی برای آنان فراهم کنند.

بالاخره اینکه حضور امروز مردم 2 پیام مهم داشت؛ نخست اینکه راه انقلاب از برخی بی‌تدبیری‌های مدیریتی جدا است و دوم اینکه شأن این مردم بسیار بیشتر از این‌ها است و رسالت مسئولان در خدمت به مردم سنگین‌تر شده است.

------------------------------

گزارش از کریم بنام

------------------------

انتهای پیام/82005/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول