اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سینمای ایران جزو 10 سینمای برتر دنیا است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران می‌تواند، ثابت کند که جزو 10 سینمای برتر دنیا با پیام اخلاقی و انسانی است.

سینمای ایران جزو 10 سینمای برتر دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سیدمحمد حسینی عصر امروز در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در رفسنجان این جشنواره را رویداد فرهنگی مهمی دانست و اظهار داشت: از تمام کسانی که در عرصه هنر به ویژه هنر سینما تلاش می‌کنند و برای مردم نشاط و شادابی ارمغان می‌آورند، باید قدردانی شود.

وی ادامه داد: همان‌طور که رهبر فرزانه فرمودند «سینما کلید پیشرفت کشور است»، قطعاً هنرمندان نیز با ارائه هنرشان موجب پیشرفت کشور می‌شوند و سینما از هر ابزاری تأثیرگذارتر است و سینمای ایران در تمام دنیا جایگاه خاص خود را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژگی که موجب پیشرفت سینما می‌شود، اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به مسائل انسانی و نگاه متفاوتی که این سینما به هویت انسان دارد، سبب شده مردم استقبال خوبی از سینما و این هنر اصیل داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: سینماگران جوان باید با بهره‌گیری از تجربه‌ها با خلاقیت و نوآوری در این راستا گام بردارند؛ کارهای مورد قبولی که انجام می‌دهند، نوید پیشرفت در این حوزه را برای آنها می‌دهد.

وی به هزینه‌بر بودن برخی فیلم‌ها اشاره کرد و افزود: فیلم‌برداری برخی صحنه‌های فیلم‌ها باید در کشور‌های خارجی صورت گیرد و برای نمایش دادن برخی کارهای تاریخی و جهانی به خارج از کشور سفر می‌شود که طبیعی است، هزینه زیادی دارد.

وی بر حضور فعالان بخش خصوصی در کنار هنر تأکید کرد و بیان داشت: وظیفه ما حمایت از خانواده بزرگ هنر اعم از مطبوعات، سینما و ... است که با کیفیت بالا به مردم ارائه هنر کنند.

وی، ارائه فیلم برخی کارگردانان جوان که برای نخستین‌بار به این عرصه وارد شدند و موفقیت کسب کردند را نشان از توانمندی بالای سینمای ایران دانست و اذعان داشت: می‌توانیم با وجود این مهم اثبات کنیم که ایران یکی از 10 سینمای برتر دنیا با پیام اخلاقی و انسانی است.

حسینی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌ها یادآور شد: همواره از فرهنگ و هنر حمایت می‌شود و ما امروز شاهد افتتاح مجتمع بزرگ فرهنگی هنری در شهرستان عنبرآباد بودیم و مجتمع‌های خوبی که در استان وجود دارند، می‌توانند به سیستم پخش دیجیتال مجهز شوند.

وی عنوان کرد: به زودی بزرگترین تالار فرهنگی هنری در استان افتتاح می‌شود که ظرفیت و گنجایش فراوانی دارد و به همراه هفت تالار دیگر در کشور می‌توانند، میزبان برنامه‌های فرهنگی هنری کشور باشند که تمرکززدایی از تهران در این زمینه باید رفع شود.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تالارهای مذکور مانند تالار وحدت در تهران هستند که تا پایان همین دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/80016/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول