اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

آبادانی روستاها در شأن مردم باشد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: عمران و آبادانی روستاها باید در شأن و جایگاه مردم باشد و نگاه ویژه‌ای به روستائیان شود.

آبادانی روستاها در شأن مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی محمد آزاد ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان 4 هزار و 623 پروژه روستایی استان همدان در روستای یکانه از توابع شهرستان همدان اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر کشور تعداد 4 هزار و 623 پروژه‌های روستایی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در ادامه به ایران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: 34 سال پیش مردم ایران به خیابان‌ها آمدند و با رهبری امام راحل ندای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر دادند.

استاندار همدان با بیان اینکه موقعی که کشور تحویل نظام اسلامی شد از نظر سیاسی کشوری وابسته به غرب بودیم تصریح کرد: ایران در آن دوران پایگاه نظامی بزرگی برای آمریکا و غرب تبدیل شده بود و در راستای تأمین منافع امریکا در منطقه ژاندارم شده بود.

وی افزود: ایران به عاملی در منطقه برای خاموش کردن ندای حق‌طلبان تبدیل شده بود که با پول فروش نفت خود از آمریکا حمایت می‌کرد.

آزاد در ادامه با اشاره به اینکه ایران از نظر اقتصادی کشوری غیر تولیدی و مصرف‌کننده کالاهای خارجی بود بیان داشت: درآمدهای کشور در اوج خود بود و روزانه 6 میلیون بشکه نفت با توجه به جمعیت کم ایران در آن زمان در کشور مصرف گاز طبیعی و گازوئیل بسیار پایین بود.

وی ادامه داد: نظام اسلامی قبل از شروع تحریم‌های جدید روزانه 2 میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد که بیش از یک میلیون بشکه به مصرف داخلی می‌رسد. 

استاندار همدان با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی از نظر عمرانی مخروبه‌ای بیش نبود خاطرنشان کرد: در آن دوران مردم روستایی را محق نمی‌دانستند و آنها از نعمت داشتن آب، برق و گاز محروم بودند.

وی اضافه کرد: راه‌های بین شهری کشور قبل از انقلاب اسلامی مال‌رو بودند که به تدریج آسفالت شده و از نظر ناوگان هوایی و جاده‌ای وضعیت مناسبی نداشتیم.

آزاد در ادامه با بیان اینکه مردم قبل از انقلاب اسلامی نقشی در تصمیم‌گیری نداشتند گفت: حکومت در آن دوران هر چه می‌خواست انجام می‌داد اما این نظام به رهبری امام خمینی و کمک مردم ساقط شد و مردم امروز در همه شئونات تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه به هدف قرار دادن استقلال نظام اسلامی توسط دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند و فرصت بازسازی روستاها را با استفاده از بهترین افراد از ما گرفتند. 

استاندار همدان اضافه کرد: با توجه به همه مشکلات، تحریم‌ها و ترورها حرکت ایران اسلامی رو به جلو بوده و اتفاقات و تحولات چشمگیری در کشور رخ داده است.

وی به جایگاه علمی کشور اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اگر کسی می‌خواست ادامه تحصیل دهد باید از روستا می‌رفت و در مقطع دکترا دانشجویان باید به خارج اعزام می‌شدند. 

آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: در همدان فقط یک دانشگاه با تعداد محدودی رشته وجود داشت که امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه شهرستان‌ها دانشگاه وجود دارد و بزرگ‌‌ترین عمل‌های جراحی را در کشور انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در گذشته برای علاج بیماری‌ها باید شهر به شهر می‌رفتیم و پزشکان هندی و... در کشور فعالیت می‌کردند اما امروز متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی و دیگر علوم را تربیت می‌کنیم.

استاندار همدان در ادامه به الگو بودن ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی در منطقه از انقلاب اسلامی الگو گرفته و امروز حرف اول استقلال را در منطقه ایران می‌زند.

وی افزود: ایران در علومی مثل فناوری نانو، ماهواره، هسته‌ای و فرستادن موجود زنده به فضا بدون کمک خارجی به جایگاه بالای علمی دست یافته که در برخی از علوم جزء کشورهای مطرح دنیا هستیم.

آزاد در ادامه به کم‌ارزشی بودن روستائیان در دوران گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی با صدور سند مالکیت برای مساکن روستایی دارای ارزش و هویت شدند و روستاها باید در شأن مردم آباد شوند.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول