اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور

زمین چمن مصنوعی روستای چارک بوشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز با حضور رئیس جمهور زمین چمن مصنوعی روستای چارک در شهرستان دشتی به بهره‎برداری رسید.

زمین چمن مصنوعی روستای چارک بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، زمین چمن مصنوعی روستای چارک در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع در ابعاد 30 در 50 متر مربع ساخته شده است.

ارتفاع چمن مصنوعی این زمین 55 اینچ است و چهار پروژکتور برای روشنایی مناسب در این زمین نصب شده که در مجموع برای اجرای این پروژه 250 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

روستای چارک با بیش از 500 ورزشکار تا پیش از این هیچ گونه زمین چمن نداشت و ورزشکاران در زمین‎های خاکی با شرایط نامناسب ورزش می‎کردند.

همچنین محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور با حضور در مدرسه ابتدایی شهید فقیه حسنی ضمن دیدار با دانش‌آموزان این مدرسه به آنان نوشت‌افزار و امکانات آموزشی و هدایای ویژه‎ای اهدا کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور صبح امروز به منظور افتتاح همزمان بیش از چهار هزار و 600 پروژه عمران روستایی به صورت همزمان در کشور وارد استان بوشهر شد.

در سفر رئیس جمهور به روستای چارک که یک دهکده قرآنی است، هفت طرح عمرانی روستایی به بهره‌برداری می‎رسد که برای اجرای این تعداد طرح روستایی 32 میلیارد و 170 میلیون ریال هزینه شده است.

روستای چارک، خاستگاه مبلغان و عالمان و قاریان و حافظان قرآن بوده است و هم اکنون 95 درصد نوادگان و عموم مردم این روستا با قرآن کریم آشنا هستند.

این دهکده قرآنی ایران اسلامی دارای قاریان برتر کشور است که رتبه‎های نخست کشوری را در این زمینه دارند.

این دهکده قرآنی دارای 230 خانوار و یک هزار نفر جمعیت است و 40 درصد آن را سادات تشکیل می‎دهند که اکثر آن‌ها از حافظان قرآن و از قاریان برتر استان بوشهر هستند.

روستای چارک از توابع شهرستان دشتی با قدمت 350 ساله دارای یک هزار نفر جمعیت است و در 16 کیلومتری غرب خورموج مرکز شهرستان دشتی و در حاشیه کوه‌مند قرار دارد.

انتهای پیام/66007/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول