اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد

افزایش تولید به خاطر ارائه تسهیلات طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در تولید دام، آبزیان، قارچ خوراکی، فرآوری محصولات کشاورزی با رشد 18 تا 25 درصدی مواجه هستیم که بخشی از آن به دلیل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی بوده است.

افزایش تولید به خاطر ارائه تسهیلات طرح توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مهرزاد خرد در حاشیه بازدید مسئولان این استان از گلخانه تولید گل رز شاخه بریده روستای لپویی، بخش زرقان اظهار داشت: استان فارس با 17.75 هکتار سطح زیر کشت برای تولید گل شاخه بریده گلخانه‌ای دارای تولید 225 میلیون شاخه شده است.

وی ادامه داد: واحدهای گلخانه‌ای افتتاح شده امکان تولید سبزی، صیفی‌جات و گل را ایجاد می‌کند و همچنین فارس توانسته در بحث پرورش طیور نیز رشد خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با شاره به گلخانه تولید گل رز لپویی بیان داشت: تولید پایه رز از خروج ارز جلوگیری می‌کند و همچنین فارس توانسته با تنوع در تولید محصولات رشد اقتصادی این استان را فراهم کند.

وی با اشاره به گسترش بسیار بخش کشاورزی فارس بیان کرد: کشاورزی فارس در بخش‌های مختلف ظرفیت خالی بسیاری دارد و پذیرای همکاری سرمایه‌گذاران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: کشاورزی فارس از بعد طرح‌های مصوب در رتبه سوم کشور قرار دارد که از نظر کیفیت، طرح‌های بزرگی هستند که کمک به افزایش تولید و اشتغال می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در بخش تولید دام، آبزیان، قارچ خوراکی، فرآوری محصولات کشاورزی نیز با رشد 18 تا 25 درصدی مواجه هستیم که بخشی از آن به دلیل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی بوده است.

این مسئول، در مورد طرح آبیاری تحت فشار بخش مرکزی روستای باجگاه که با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: آبیاری تحت فشار تاثیر به سزایی در افزایش راندمان آب دارد و موجب افزایش تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار علاوه بر بهینه‌سازی مصرف آب این امکان را به ما می‌دهد که مواد غذایی مورد نیاز گیاه به صوت هدایت شده تامین و مدیریت مزرعه راحت‌تر شود.

خرد ابراز داشت: در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای ماده غذایی داخل مخزنی ریخته می‌شود که قطره چکان‌ها آن را به زیر درخت هدایت می‌کنند و در سیستم‌های آبی باید کود را پاشید اما در آبیاری تحت فشار 30 درصد مصرف کود کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: 2 هزار و 865 طرحی که مصوب و به بانک‌ها ارائه شده استان فارس را به کارگاه بزرگ عملیات کشاورزی تبدیل کرده است.

مجری طرح گلخانه تولید گل رز شاخه بریده نیز در ادامه مراسم گفت: در این گلخانه به مساحت 3 هزار 800 متر مربع حدود 30 هزار پایه گل قلمه‌ای شامل ارقام آوالانچ، دل سویتا، ردوان، انجلینا و اترک کاشت شده است.

محمود نصیری پور اضافه کرد: در این گلخانه سیستم قطره‌ای فعال است و حدود 520 میلیون تومان برای احداث این مجموعه هزینه شده که امیدواریم با تولید مناسب بتوان آورده‌های خود را برگردانیم.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول