اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

استفاده از ظروف یکبار مصرف سبب افزایش تولید پسماند می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: یکی از راهکارهای کاهش تولید پسماند عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و استفاده از ساک‌های خرید به جای استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی است.

استفاده از ظروف یکبار مصرف سبب افزایش تولید پسماند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حمید رضا قناتی صبح امروز در جریان بازدید دانشجویان بهداشت محیط و پرستاری از سایت مرکز دفن پسماند شهرداری اراک اظهار داشت: از سال جاری طرح مکانیزاسیون خدمات شهری با هزینه بالایی در شهر اراک به اجرا درآمد که می‌طلبد شهروندان همکاری بسیار خوبی با شهرداری اراک در راستای کاهش تولید پسماند داشته باشند.

وی تصریح کرد: کاهش تولید پسماند از محورهای اساسی کاهش آلودگی هوای شهر اراک است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی در این بازدید به ارائه توضیحاتی پیرامون انواع پسماندها و چگونگی جمع‌آوری، انتقال و دفن پسماندها، نوع ماشین‌آلات، ویژگی‌های محل دفن، تولید ورمی کمپوست به صورت پایلوت، انجام عملیات خاکریزی و آهک پاشی بر روی پسماندهای عفونی در محل دفن به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان پرداخت.

محمود حسنی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک نیز گفت: این بازدیدها به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند و چگونگی مراحل دفن پسماند و جلب همکاری آنان در طرح تفکیک از مبداء پسماند صورت می‌گیرد.

دانشجویان پرستاری و بهداشت محیط از دانشکده‌های پزشکی و پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه اراک با هماهنگی انجام شده توسط دانشگاه از محل دفن بازدید کردند.

بازدید از سایت تسطیح مرکز دفن، فضای سبز و محوطه درختکاری شده مرکز دفن پسماند از دیگر بخش‌های این بازدید بود که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

انتهای پیام/87003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول