اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اصناف شهرداری دماوند خبر داد

پرداخت عوارض پسماند در دماوند از سال 92

خبرگزاری فارس: مسئول اصناف شهرداری دماوند گفت: پرداخت عوارض پسماند در دماوند از سال 92 آغاز می‏شود.

پرداخت عوارض پسماند در دماوند از سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مصطفی دماوندی با اشاره به اهمیت پرداخت به‌‏موقع عوارض در افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به کسبه سطح شهر اظهار کرد: هزینه‌های خدماتی کسبه، از طریق گرفتن بهای خدمات تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: این بخش شامل هزینه‌های پاک‏سازی خیابان‌ها و معابر، جمع‌آوری، بهسازی کف‏پوش‏ها، آسفالت و سنگفرش معابر و ...  بوده و این در حالی است که پرداخت عوارض پسماند در این نهاد شهری از سال 92 آغاز می‏شود.

مسئول اصناف شهرداری دماوند با بیان اینکه واحدهای صنفی در نوع و میزان عوارض کسب و پیشه به 9 گروه تقسیم می‏شوند، مشاغل را با توجه به عرض معبر و میزان استفاده از خدمات شهری به چهار درجه دسته‌‏بندی کرد.

دماوندی گفت: کسبه ممتاز به آن دسته از واحدهای صنفی گفته می‏شود که متراژ آن از 20 متر بیشتر و در مراکز میدان‏های امام، بعثت، معلم، 17 شهریور، سه‏راهی گیلاوند تا مسافت 50 متر فعالیت کنند.

وی به مشاغل درجه یک اشاره کرد و بیان داشت: آن دسته از واحدهای صنفی که کمتر از 20 متر مربع مساحت و در محدوده 50 متری میادین اصلی شهر واقع یا دارای مساحت بیش از 20 مترمربع و در معابر اصلی و بلوارهای سطح شهر غیر از حد فاصل تا 50 متری میادین اصلی قرار گیرند، جزو مشاغل درجه یک محسوب می‏شوند.

مسئول اصناف شهرداری دماوند مشاغل درجه دو را آن دسته از واحدهای صنفی دانست که متراژ آنها کمتر از 20 متر مربع و در حاشیه بلوارها و معابر اصلی شهر و متراژ آنها بیش از 20 متر و در معابر فرعی با ارز بیشتر از 10 متر واقع شده‏اند.

دماوندی افزود: مشاغل درجه سه، آن دسته از واحدهای صنفی هستند که با هر متراژی در محلات شهر یا معابر با عرض کمتر از 10 متر واقع شده است.

این مقام مسئول به تعیین عوارض برای بانک‌ها، صندوق قرض‏الحسنه، موسسات مالی و اعتباری، بیمه و ... اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به قوانین و ضوابط، این‏گونه مراکزی که در محدوده شهر فعالیت می‏کنند مشمول پرداخت مالیات شده و سالانه در ازای خدمات، زیرپوشش عوارض شغلی قرار می‏گیرند.

مسئول اصناف شهرداری دماوند اضافه کرد: شهروندان با پرداخت عوارض، در واقع شهرداری را در ایجاد رفاه اجتماعی یاری می‌کنند؛ زیرا درآمد شهرداری به طور مستقیم از سوی شهروندان تأمین می‌شود و این درآمد باید هزینه شهر شود تا به عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهر سرعت بیشتری بخشید.

انتهای پیام/2568/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول