اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:

مدیریت پسماندها در قم هنوز سنتی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: جمع‌آوری و دفع پسماندها در شهر قم هنوز سنتی است و این امر نقطه مناسبی در موضوع مدیریت پسماند نیست.

مدیریت پسماندها در قم هنوز سنتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حسن بختیاری با بیان اینکه طرح جامع پسماند زمینه حرکتی شهرداری را در نحوه برخورد و مدیریت با مقوله پسماند مشخص می‌کند، افزود: این امر مانعی جدی در برخوردها و تصمیمات سلیقه‌ای در این حوزه تخصصی است که لازم است سازمان مدیریت پسماند تصویب نهایی و اجرایی شدن آن را به صورت جدی و بدون فوت وقت در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه رویکرد جمع‌آوری و دفع پسماندها در شهر قم هنوز سنتی است و این امر نقطه مناسبی در موضوع مدیریت پسماند نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: نگاه اصلی در موضوع مدیریت پسماند نگاه زیست محیطی و بهداشتی است و بر اساس تاکیدات برنامه چهارم و پنجم توسعه،‌ باید از سیستم نوین و جدید دفع پسماند به ویژه روش‌های بیولوژیک نظیر ورمی‌کمپوست بهره‌مند شویم و گول وجود زمین‌های ارزان و بایر اطراف شهر را نباید خورد.

وی بازیافت مواد با ارزش و قابل استفاده مجدد با توجه به تبعات تخلیه دفن آنها در محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و بر لزوم ایجاد صنایع جانبی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حمایت از این بخش تاکید کرد.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول