اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی سازمان مدیریت پسماند و بازیافت مواد شهرداری قم:

مطالعات استحصال انرژی برق از پسماند زباله پایان یافت

خبرگزاری فارس: معاون فنی سازمان مدیریت پسماند و بازیافت مواد شهرداری قم از اتمام مطالعات سایت البرز در خصوص استحصال انرژی برق توسط کارشناسان این سازمان خبر داد.

مطالعات استحصال انرژی برق از پسماند زباله پایان یافت

امیررضا عسگری امروز در حاشیه همایش تخصصی انرژی و پسماند با موضوع شیوه‌های نوین استحصال انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: این همایش به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش کارشناسان و دانش‌پژوهان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: حدود دو سال است که این سیستم به کشور ما وارد شده و مشهد و شیراز علمدار آن هستند و برای نهادینه کردن و آموزش شیوه‌های نوین استحصال انرژی این همایش را برگزار کردیم.

معاون فنی سازمان مدیریت پسماند و بازیافت مواد شهرداری قم از اتمام مطالعات سایت البرز خبر داد و گفت: حدود هفت تا هشت ماه است که مطالعات سایت البرز مربوط به استحصال انرژی برق را آغاز کردیم که آذر ماه این مطالعات به پایان رسید.

وی تصریح کرد: بعد از مطالعات، کارشناسان ما به این نتیجه رسیدند که نیروگاه 600 مگابایتی را افتتاح کنیم که عمر آن حداقل 10 سال است.

عسگری بیان داشت: هم‌اکنون سایت شش هکتاری داریم که یک میلیون و 200 هزار تن زباله را از سال 85 به این سو دفن کردیم و این نیروگاه آمادگی آن را دارد که این میزان زباله را استحصال کند.

وی خاطرنشان کرد: زباله‌سوز، استحصال انرژی، گلوله سوختی و... روش‌های روز دنیا در استحصال انرژی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

معاون فنی سازمان مدیریت پسماند و بازیافت مواد شهرداری قم ابراز داشت: در این همایش نصیری کارشناس ارشد سازمان انرژی‌های نو سخنرانی کرده است ضمن اینکه 9 نفر از کسانی که در زمینه محیط زیست با ما همکاری داشتند تقدیر شدند.

انتهای پیام/78001/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول