اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مسئولیت حساس کشور باید در دست اهل قرآن باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید حساس‌ترین و کلیدی‌ترین مسئولیت‌ها در نظام اسلامی در دست اهل قرآن و عمل‌کنندگان به کلام الهی باشد.

مسئولیت حساس کشور باید در دست اهل قرآن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن در اردبیل اظهار داشت: اگر تربیت و تعالی نسل آینده ما با محوریت قرآن انجام شود ما نباید هیچ نگرانی از بابت سلامت جامعه و ارتقای شاخص‌های امنیتی داشته باشیم، چراکه قرآن هم برای ما اخلاق نیکو و هم ایمنی همراه با آرامش را به ارمغان می‌آورد.

وی، علت مخالفت و پشت کردن دشمنان و معاندان اسلام و قرآن را پیام حیات بخش این کتاب آسمانی توصیف کرد و ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم برای زندگی بشر آیین‌نامه حقیقی طراحی و ابلاغ کرده است تا با محوریت آن، همه اهداف یک انسان کامل محقق شود.

عاملی با قدردانی از اقدام خوب آموزش و پرورش در ترویج و رونق‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی به ویژه اجرای طرح نور در تربیت حافظان قرآن خاطرنشان کرد: اگر ما به دو عنصر اساسی و فهم مشترک قرآن و سیره نبی مکرم اسلام دست یابیم، قطعاً جامعه را به سمت سعادت واقعی سوق داده و بسیاری از نارسایی‌ها را از بین می‌بریم.

این مسئول تصریح کرد: خداوند متعال برای وقت و عمری که به ما داده است در روز آخرت پرسش و سئوال‌هایی را مطرح می‌کند و قرآن در آخرت شافع حافظانش است؛ از این رو باید همت کنیم تا با فراگیری این کتاب آسمانی، گرفتار خسران و ناملایمتی‌ها نشویم.

وی از کتاب قرآن به عنوان عطیه رحمت و مغفرت الهی یاد کرد و افزود: هرکس در جامعه اسلامی قرآن و آموزه‌های آن را در برنامه و هدف‌گذاری خود اولی‌تر از همه مسایل قرار دهد به یقین قادر خواهد بود، بسیاری از بداخلاقی‌ها و اقدامات نامناسب را پیشگیری کند.

امام جمعه اردبیل، قرآن را روح حقیقی جامعه اسلامی و رسیدن به سرمنزل سعادت واقعی توصیف کرد و بیان داشت: اگر بتوانیم در مدارس محوریت آموزش و پرورش را قرآن و آموزه‌های آن قرار دهیم، قطعاً قادر خواهیم بود، بسیاری از کج‌روی‌ها و شیوه‌های نامناسب را برطرف کنیم.

عاملی در ادامه سخنان خود گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در فراهم کردن ظرفیت مطلوب در این حوزه گام‌های جدی بردارد و نسلی را تربیت کند که محوریت حرکت آن قرآن و زندگی ائمه اطهار باشد.

ایجاد فضای سالم تربیتی فخر حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین در مراسم آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان پردیس برادران در اردبیل اظهار داشت: بزرگ‌ترین شرف و مجد حکومت اسلامی این است که افراد جامعه در فضای سالم تربیتی تنفس کنند و از ثمرات این جامعه بهره بجویند.

عاملی ابراز داشت: اگر خداوند متعال به نبی مکرم اسلام موضوع آموزش، تعلیم و تربیت و خواندن کتاب را توصیه می‌کند از این بابت است که انسان مطابق فطرت و ذات پاک و مقدس خود قادر است، تمام نابسامانی‌ها را با رسیدن به نقطه سالم تربیتی و اخلاق‌مداری برطرف کند.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده به همت فرهنگیان و معلمان اذعان داشت: این اوج یک مسئولیت است که تربیت و تعالی یک نسل را عهده‌دار شویم و بتوانیم فضای تربیتی سالم همراه با نشاط و ترقی را فراهم آوریم.

عاملی با بیان اینکه راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان می‌تواند، بیش از هر زمان دیگر فضای سالم و شایسته تربیت برای معلمانی را فراهم کند که خود مبدأ تحول نسل آینده می‌شوند، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به برجستگی‌های علم و عمل، تخصص و تعهد آراسته باشد.

در این مراسم رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس پسران در اردبیل اضافه کرد: 450 دانشجوی خواهر و برادر در دانشگاه فرهنگیان استان تحصیل می‌کنند که در مدت چهار سال تحصیل به صورت عملی و با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید با شغل حساس معلمی آشنا می‌شوند.

سید ناصر اسحاقی در پایان بیان داشت:‌ در این بین آنچه برای ما مهم و اساسی به نظر می‌رسد، تحصیل دانشجویان در فضای آکنده از معنویت و ارزش‌هایی است که خود آنها می‌توانند، تحول‌آفرین باشند.

انتهای پیام/62006/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول