اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

مسئولیت اساتید نسبت به دانشجویان دینی، قانونی و اخلاقی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مسئولیت اساتید نسبت به دانشجویان که سرمایه اصلی کشور و نظام هستند، دینی، قانونی و اخلاقی است.

مسئولیت اساتید نسبت به دانشجویان دینی، قانونی و اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صادقی‌نسب ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی گناباد در محل سالن ابن سینا این اظهار داشت: خداوند متعال به بشر عقل داده و بخاطر آن بازخواست می‌کند و انسان نسبت به خدا مسئول است و باید خالق خویش را بشناسد.

وی افزود: انسان باید در برابر نعمات خدا شکرگزار باشد و اگر کوتاهی یا گناهی داشت توبه نماید.

صادقی‌نسب در رابطه با مسئولیت دانشگاه و دانشگاهیان افزود: مسئولیت نسبت به دانشجو که سرمایه اصلی کشور و نظام است، مسئولیتی دینی، قانونی و اخلاقی است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید نیروهایی تربیت شوند که مایه برکت اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشند که زمینه ارتقای علمی، پژوهشی، دینی و تربیتی جامعه را فراهم کنند.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: شما فردی را در نظر بگیرید که ممکن است علم کمتری داشته باشد، اما اخلاق دارد و برعکس افرادی که متخصص باشند و بویی از اخلاق نبرده باشند، اگر دانشگاه‌ها اینطور انسان‌هایی را تربیت کنند که فقط خودشان برای خودشان اهمیت داشته باشند، این فرآیند رسالت و جایگاه دانشگاه را به بطالت برده است.

صادقی‌نسب بیان داشت: جنبه تعلیم باید توأم با تربیت باشد تا اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مؤثر اساتید در تربیت دانشجویان گفت: یقین بدانید که تذکر و نصایح شما اساتید اثرگذار است و نسل جوان فرهیخته دانشجو را از نصایح خود محروم نسازید.

وی خطاب به استادان مشاور و اعضای هیئت علمی گفت: این را وظیفه خود بدانیم که عنصر و یا فردی را برای جامعه تربیت کنیم که هم برای خود و هم برای جامعه مؤثر باشد و اگر این امر میسر نشد، به خطا رفتن تمام زحمات استاد خواهد بود.

انتهای پیام/70005/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول