اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان‎رضوی:

مسئولیتی در برابر فعالیت‌های خیریه‌های بدون مجوز ندارم

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان‎رضوی گفت: بهزیستی در قبال مؤسسات و مراکزی که از این نهاد مجوز ندارند و تحت پوشش خیریه، فعالیت‌های غیر قانونی انجام می‌دهند مسئولیتی ندارد.

مسئولیتی در برابر فعالیت‌های خیریه‌های بدون مجوز ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان‎رضوی، یحیی خسروی‌نسب اظهار داشت: بهزیستی تاکنون برای 260 مؤسسه‌ی خیریه مجوز صادر کرده که تعدادی از آنها در حال حاضر فعال نیستند و یا به دلیل اتمام مهلت مجوز، از نظر بهزیستی غیر فعال محسوب می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد 245 خیریه در حال حاضر فعال هستند اما بهزیستی بر کار تمام مؤسساتی که برای آنها مجوز فعالیت صادر کرده نظارت دارد و عملکرد آنها را با دقت دنبال می‌کند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان‎رضوی با تاکید بر اینکه تعداد کل خیریه‌ها و گروه‌هایی که تحت این عنوان فعالیت دارند مشخص نیست، گفت: بهزیستی تنها در قبال مؤسساتی که خود برای آنها مجوز صادر کرده پاسخگو است.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی به عنوان تنها متولی قانونی صدور مجوز برای خیریه‌ها، ناهماهنگی دستگاه‌ها در این زمینه را ناشی از کم‌توجهی مسئولان اجرایی به قانون می‌داند.

وی افزود: افراد و گروه‌های زیادی هستند که با فعالیت‌های بی‌ضابطه و با چاپ اوراق و قبوض مختلف یا سایر شیوه‌ها اقدام به سوءاستفاده از احساسات مذهبی مردم می‌کنند، ولی این افراد و گروه‌ها نه مجوزی از بهزیستی دارند و نه فعالیتشان قابل پیگیری و ارزیابی است.

خسروی‌نسب گفت: همه‌ این موارد در نشست‌هایی که با مسئولین استان برگزار شده، مطرح گردیده و ما نگرانی خود را از ادامه‌ این وضعیت ابراز داشته‌ایم، اما بهزیستی در زمینه‌ تعطیلی و پلمپ این گونه مراکز، قدرت اجرایی ندارد و نسبت به عملکرد آنها پاسخگو هم نیست، اما با این نظر موافق است که اینگونه اقدامات، نگاه جامعه و مؤمنین را نسبت به کارهای خیر دچار اشکال می‌سازد.

وی افزود: تمام این موارد به خیرین استان اطلاع‌رسانی شده اما هنوز هیچ آماری از اینکه این افراد مورد حمایت قرار گرفته یا کمکی به آنها شده باشد به بهزیستی ارائه نشده است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان‎رضوی در خصوص نظارت بر خیریه‌ها تصریح کرد: به جرأت می‌گوییم اگر مراکز خیریه‌ای که از بهزیستی مجوز گرفته‌اند، تخلف داشته باشند، با آنها برخورد می‌شود.

وی در زمینه‌ عملکرد دیگر خیریه‌ها اظهار داشت: مسئولان نهادهای دیگری که به افراد و گروه‌های متقاضی غیر صالح مجوز می‌دهند، باید در مقابل عملکرد و تخلفات آنها پاسخگو باشند، زیرا اکثر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد مربوط به عملکرد همین مؤسسات است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی خراسان‌رضوی از رایزنی برای تشکیل کمیته‌ای در استانداری خراسان رضوی برای ساماندهی صدور مجوز خیریه‌ها خبر داد و گفت: اگر این کمیته تشکیل شود خیریه‌ها باید مجوز خود را از این کمیته دریافت کنند که این کمیته نیز به نوبه‌ خود با بهزیستی هماهنگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیشتر خیریه‌هایی که بهزیستی به آنها مجوز داده، در قالب تاسیس مراکز تحت پوشش بهزیستی فعالیت می‌کنند گفت: تا پایان امسال، مصوبه‌ای را در کمیسیون ماده‌ی 26 به تصویب می‌رسانیم که بر اساس آن، خیریه‌ها را به سمت و سوی فعالیت تخصصی سوق دهیم.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول