اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

درد امروز جوامع دوری از معنویات است / توجه به فرهنگ، نخستین مسئولیت نظام اسلامی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کسی که خدا و معنویات را فراموش کند انسانیت خود را هم از یاد خواهد برد، گفت: درد امروز جوامع بشری دوری از معنویات است.

درد امروز جوامع دوری از معنویات است / توجه به فرهنگ، نخستین مسئولیت نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی یکشنبه شب در شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به دوری انسان‌ها در جوامع کنونی از توجه به خداوند و مسائل اخروی اظهار داشت: چنین جامعه‌ای زندگی همراه با فشارهای مختلف خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فراموش کردن نقش خداوند در زندگی موجب رسیدن به پست‌ترین درجات زندگی حیوانی خواهد شد، افزود: از بین رفتن روح انسانی نتیجه این کار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ارتباط با از یاد بردن معنویات اظهار کرد: روح الهی آدمی، در میدان زندگی حیوانی اشباع نمی‌شود.

حسینی‌شاهرودی در تشریح راه حل دوری از زندگی حیوانی خاطرنشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌ها در حوزه مسائل دینی از جمله توجه جدی به فلسفه نماز مهم‌ترین اقدام در این زمینه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان در ادامه اولین مسئولیت نظام اسلامی را توجه به فرهنگ جامعه دانست و علت آن را تأثیر فرهنگ به صورت اساسی در همه بخش‌های زندگی انسان به لحاظ فردی و اجتماعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ بالاتر از مسائل دیگر همچون مباحث اقتصادی است، اظهار کرد: در صورت اصلاح فرهنگ جامعه آدمی می‌تواند در فقر هم انسانیت و دین خود را حفظ کند.

حسینی‌شاهرودی معضل مهم در جوامع غربی را عدم توجه به فرهنگ بیان کرد و با اشاره به وجود این مشکل در کشور ما نیز اظهار کرد: به هر اندازه که ما غربی شدیم، به همان میزان نیز آسیب دیده‌ایم.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور راه چاره این بحران را بازگشت به دین خدا عنوان کرد و با اشاره به آیات قرآن کریم در این ارتباط گفت: با حاکم کردن فرهنگ نماز بر جامعه، جلوی مفاسد اجتماعی گرفته می‌شود.

به گفته وی، با زنده شدن یاد خدا در دل انسان منکرات در جامعه رشد نخواهد کرد و ضرورت آن توسعه فرهنگ نماز در جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان حرکت در مسیر الهی را عامل خلقت انسان توسط خداوند دانست و رجوع به فرهنگ دینی و عمل به دستورات ذات لایزال الهی را موجب اصلاح جامعه اسلامی و حرکت در مسیر حق عنوان کرد.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر وجود زمینه‌های اعتقادی و باورهای دینی در مردم کردستان تصریح کرد: امروز که شیاطین و دشمنان اسلام با همه توان برای ضربه زدن به نظام و ملت از راه فرهنگی بسیج شده‌اند ضروری است تا هرکس در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد برای ترویج فرهنگ الهی در جامعه تلاش کند.

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های غیر مردمی در توجه به فرهنگ جامعه این اقدامات را به تنهایی کافی ندانست و نقش نظارتی نهادهای فرهنگی و دولتی در تحقق این اهداف را حیاتی عنوان کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن مصوبات جلسات این شورا، تمام مناطق منفصل شهری زیرپوشش اقدامات فرهنگی قرار گیرند.

انتهای پیام/79008/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول