اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شکوه پیمان ـ 19

حضور ملت بار مسئولیت را سنگین می‌کند

خبرگزاری فارس: 22 بهمن میعادگاه عاشقان نظام و انقلاب است و حضور ملت بار مسئولیت را سنگین می‌کند.

حضور ملت بار مسئولیت را سنگین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خراسان جنوبی به عنوان شرقی‌ترین استان کشور همه ساله در 22 بهمن با اتحاد و وحدت مثال‌زدنی برادران شیعه و سنی خود صفحه‌ای زرین از حضور و شعور را به نمایش می‌گذارد.

حضور پرشور جوانان به عنوان نسل سوم انقلاب که روزهای حماسه و انقلاب را ندیدند بر شکوه این راهپیمایی افزوده است.

هیچ چیز حتی تورم 28 درصدی نیز نتوانست مردم با بصیرت و وفادار به نظام را در روز 22 بهمن در خانه ماندنی کند آنها امروز آمدند تا به همه ثابت کنند پای این انقلاب و نظام هستند و در فراز و فرود زمان خم به ابرو نمی‌آورند.

مرد، زن، پیر، جوان، دانشجو و دانش‌آموز آمدند تا به دشمنان نظام نشان دهند که یک بار دیگر تیر مکر و حیله‌شان به سنگ خورده است.

حضور مردم مسئولیت را سنگین می‌کند

این حضور پرشور و بابصیرت پیام مهمی برای مسئولان نیز دارد چرا که مسئولیت آنان را سنگین می‌کند تا بیش از پیش برای حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی که مورد تاکید مقام عظمای ولایت نیز است، تلاش کنند.

سیل جمعیت به میدان شهدای بیرجند می‌رسد جایی که جوانان زیادی در مبارزات اول انقلاب در خون خود غلتیدند و تمثال مبارکشان امروز زینت‌افزای این میدان است.

میدان شهدای بیرجند کتاب خاطراتی از حضور مردم در راهپیمایی‌های اول انقلاب و مبارزات آن زمان است و در طول 34 سالی که از انقلاب نیز گذشته است حضور پرشور و با بصیرت مردم را در 22 بهمن‌ماه ثبت کرده است.

مردم آمدند که امروز ثابت کنند پای قطره قطره خون شهدای عزیز ایستاده‌اند و نمی‌گذارند این خون پایمال شود.

حضور اقشار مختلف از جمله روحانیون، ورزشکاران، دانش‌آموزان و برادران اهل سنت در این راهپیمایی جلوه ویژه‌ای داشت.

علما و روحانیون در پیروزی انقلاب نقش بسزایی ایفا کردند و در آن زمان در خط اول مبارزات مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند یکی از شخصیت‌هایی که در بیرجند نقش بسزایی در ساماندهی تظاهرات‌های مردمی داشته آیت‌الله محمدابراهیم ربانی است که مسجد‌الرسول (ص) بازار را در آن زمان به مرکزی برای مبارزات انقلاب تبدیل کرده بود.

امروز نیز این عالم ربانی که افتخاری برای دیار خراسان جنوبی است و با وجود کهولت سن در صف اول راهپیمایی حضور دارد.

مردم تا آخرین قطره خون پای انقلابشان ایستاده‌اند

یکی از فرهنگیان بیرجندی که با دختربچه‌اش در این راهپیمایی شرکت کرده بود در مورد علت حضورش به خبرنگار فارس گفت: حضور در این راهپیمایی وظیفه همه اقشار مردم است.

نرگس محمدزاده اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی باید بدانند مردم تا آخرین قطره خون خود پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و هیچ چیزی نمی‌تواند این حضور را تحت تاثیر قرار دهد.

آمده‌ایم تا علی زمان تنها نماند

یکی از ورزشکاران بیرجندی که با لباس فرم در این راهپیمایی حضور داشت نیز در مورد حضور ورزشکاران در راهپیمایی گفت: ما امروز تنها به عشق نظام و رهبری در راهپیمایی حضور پیدا کردیم.

مصطفی علی‌نژاد ادامه داد: برای به بار نشستن درخت انقلاب خون‌هایی زیادی ریخته شده و بار مسئولیت خون شهدا امروز بر گردن ما است.

وی افزود: ما امروز آمدیم تا دشمن بداند جوانان این سرزمین هیچ‌گاه پشت ولایت فقیه را خالی نمی‌کند و نمی‌گذارد علی زمانش تنها بماند.

امنیت امروز را از انقلاب داریم

مریم صفارزاده پیرزنی است که در میدان شهدا منتظر پیوستن به سیل جمعیت است او نیز در مورد علت حضورش در این راهپیمایی به خبرنگار فارس گفت: در زمان اول انقلاب با وجود خطراتی که حضور در راهپیمایی‌ها داشت با جان و دل شرکت می‌کردیم امروز که در امنیت کامل به سر می‌بریم وظیفه‌ای جز حضور نداریم و این امنیت مرهون انقلاب اسلامی است.

مسئولان باید قدر این مردم وفادار به نظام و انقلاب را بدانند و در راستای حل مشکلات مردم تلاش ویژه‌ای را داشته باشند.

انتهای پیام/69004/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول