اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین علی:

نهج‌البلاغه گنجینه بزرگی است که می‌تواند مشکلات را برطرف کند

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین علی (ع) گفت: نهج‌البلاغه گنجینه‌ بزرگی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه بشری امروز را برطرف سازد.

نهج‌البلاغه گنجینه بزرگی است که می‌تواند مشکلات را برطرف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام محمد مهدی دشتی پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره ملی نهج‌البلاغه در زاهدان اظهار داشت: وقتی سخن از نهج‌البلاغه در میان است به یاد حضرت علی (ع) و شجاعت و غیرت و مردانگی آن حضرت می‌افتیم.

وی افزود: حضرت علی (ع) نمونه بارزی از صبر و استقامت در دفاع از دین و اسلام بود، آن حضرت در راه دین و در راه خدا از همه چیز مایه می‌گذاشت و در این بین تنها رضایت خداوند برایش مدنظر بود.

رئیس مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین علی(ع) ادامه داد: حضرت محمد (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان برادر و وصی خویش می‌دانست تا جایی که فرمود علی از من است به همین خاطر برای پاکسازی خانه کعبه از وجود بت‌های شیاطین از وجود آن حضرت کمک گرفت.

دشتی بیان کرد: امروزه دین اسلام با توجه به سخنان و فرمایشات حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در سطح دنیا فراگیر شده است.

وی بیان کرد: مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین علی (ع)  فعالیت خود را از سال 67 آغاز کرد و تاکنون توانسته است با گردآوری مجموعه دائره المعارف 250 هزار فیش کاربردی از نهج‌البلاغه استخراج کند و هنوز هم در حال گسترش است.

رئیس مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین علی(ع) تصریح کرد: با جمع‌آوری عناوینی از نهج‌البلاغه می‌توان 10 جلد کتاب از آن ساخت.

دشتی گفت: امروزه هیچ علمی نتوانسته است شخصیت زنان را از نظر جایگاه و ارزش به طور جامع معرفی کند در حالی که زن از نظر اسلام و نهج‌البلاغه از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

وی افزود: در کشورهای غربی زن را به عنوان یک کالا در نظر می‌گیرند و جایگاه زن در جامعه آنها تعریف نشده است اما اسلام به زن شخصیت بخشیده و به آن جایگاه ویژه‌ای داده است.

رئیس مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین علی(ع) بیان کرد: باید سعی کنیم تا از فرمایشات حضرت علی (ع) به نحو احسن بهره ببریم و آنگونه که شایسته است از این گنجینه بزرگ معنوی استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هم در این همایش گفت: خوشبختانه امسال این کنگره در سطح ملی برگزار شد به طوری که از شش سال قبل در زاهدان هر ساله در سطح استانی برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: چهار موضوع «جایگاه زن از دیدگاه نهج‌البلاغه، امام علی (ع) از دیدگاه خلفا، ورزش و جوانان و کار و سرمایه از دیدگاه نهج‌البلاغه» چهار موضوع این کنگره است.

وی بیان داشت: این کنگره به مدت دو روز در زاهدان برگزار می‌شود و با تشکیل کارگاه‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 150 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که 50 مقاله در این کنگره راه یافت و 20 مقاله هم به عنوان مقالات برگزیده این کنگره انتخاب شدند.

قربانپور گفت: این کنگره با هدف ترویج و گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه و فرمایشات امام علی (ع) برگزار شده که با بهره‌گیری از این گنجینه بزرگ می‌توان در بهبود وضعیت جامعه بشری امروزی بهره گرفت.

این کنگره از امروز به مدت دو روز با حضور اندیشمندان و نویسندگان مقاله از 19 استان کشور کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، همدان، ایلام، لرستان و شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/75002/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول