اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس کتابخانه ملی

لوح ثبت ملی نهج‌البلاغه به مرکز احیای میراث اسلامی اهدا شد

خبرگزاری فارس: لوح ثبت ملی نخستین نهج‌البلاغه با حضور رئیس کتابخانه ملی به رئیس مرکز احیای میراث اسلامی اهدا شد.

لوح ثبت ملی نهج‌البلاغه به مرکز احیای میراث اسلامی اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم اهدای لوح ثبت ملی نهج‌البلاغه به مرکز احیای میراث اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور اسحاق صلاحی رئیس کتابخانه ملی و حجت‌الاسلام محمدعلی احمدی ابهری رئیس گروه ارزیابی کمیته ملی حافظه جهانی برگزار شد.

این نهج‌البلاغه متعلق به مرکز احیای میراث اسلامی به ریاست علامه سید احمد حسینی‌اشکوری بوده و نخستین نهج‌البلاغه‌ای است که در ایران ثبت ملی می‌شود.

این نهج‌البلاغه میراثی از قرن ششم محسوب می‌شود و از جمله نسخه‌های کهن نهج‌البلاغه در ایران است.

تأکید به حفظ میراث اسلامی

محمدمهدی جعفری در این مراسم با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از مبانی ناب نهج‌البلاغه گفت: این کتاب از این ظرفیت برخوردار است که نه تنها در حافظه جهانی ثبت شود بلکه راهنمای همه جهانیان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آزاداندیشی و فردگرایی از جمله ویژگی‌هایی است که در نهج‌البلاغه به عنوان سیره امیر مؤمنان(ع) مطرح شده است.

رئیس کتابخانه ملی نیز در این مراسم بر حفظ میراث اسلامی گذشتگان تأکید کرد و افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا این میراث در اختیار همگان قرار گیرد.

اسحاق صلاحی تصریح کرد: لازم است اطلاعات و آموزه‌ها در محیط مجازی قرار گیرند تا بتوانند از آموزه‌های اسلامی استفاده کنند و جانشان از این معارف سیراب شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی احمدی ابهری رئیس گروه ارزیابی کمیته ملی حافظه جهانی عنوان داشت: نسخه ارسالی به کمیته حافظه جهانی برای ثبت باید جامع و کامل بوده تا با دارا بودن ویژگی‌های مورد نظر، مورد توافق اعضای کمیته قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا دسترسی محققان را به نسخ خطی موجود در کتابخانه‌ها افزایش دهیم تا مطالب این نسخه‌ها ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول