اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

40 مقاله برتر همایش نهج‌البلاغه و ادبیات تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات در قم در حال برگزاری بوده و قرار است از 40 مقاله برتر این همایش تجلیل شود.

40 مقاله برتر همایش نهج‌البلاغه و ادبیات تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات صبح امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

تعداد زیادی از علاقه‌مندان به نهج‌البلاغه و حوزه‌های تخصصی ادبیات از جمله ارائه‌دهندگان صدها مقاله با موضوع ادبیات و نهج‌البلاغه در این مراسم شرکت دارند.

در ابتدای مراسم افتتاحیه حجت‌الاسلام محمد رضازاده، رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه نهج‌البلاغه دومین کتاب با ارزش مسلمانان به ویژه شیعیان به شمار می‌رود اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر ضرورت اقدامات جدی‌تر در زمینه این کتاب مهم تأکیدات فراوانی دارند.

وی افزود: باید سعی کنیم نهج‌البلاغه را وارد دانشگاه‌ها، مجامع علمی و حتی خانه‌ها کنیم و مردم ایران آشنایی بیشتری با این کتاب ارزشمند پیدا کنند.

در ادامه محمد شهیدی، رئیس هیئت داوران همایش نهج‌البلاغه و ادبیات طی سخنانی با بیان اینکه ورود به عرصه‌های چالشی و عنایت به ابعاد کاربردی مقالات در کنار توجه به نیازها و اقتضائات نسل امروز در انتخاب مقالات اهمیت زیادی داشته‌اند گفت: مجموعه مقالات برتر در قالب کتاب و لوح فشرده منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نخستین همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات به همت موسسه قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و فراخوان مقالات آن نیز اوایل امسال اعلام شده بود.

بیش از 700 نفر از اساتید، پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی مقالات تخصصی خود را به این همایش ارسال کرده بودند که پس از چند مرحله داوری ابتدا 489 مقاله و در مراحل پایانی 40 مقاله حائز رتبه‌های برتر شدند که قرار است در اختتامیه همایش که بعد از ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود از صاحبان آن‌ها تجلیل شود.

انتهای پیام/78004/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول