اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر واحدهای حقوقی ریاست‌جمهوری:

دستگاه‌های دولتی نباید محل کارآموزی نمایندگان حقوقی باشند

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی ریاست جمهوری گفت: نباید دستگاه‌های دولتی محل کارآموزی نمایندگان حقوقی شوند بلکه باید برای عدم تضییع حقوق بیت‌المال از تجربه کارشناسان حقوقی بهره ببریم.

دستگاه‌های دولتی نباید محل کارآموزی نمایندگان حقوقی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بعد از ظهر امروز ساعد شهسوار مدیر در جمع نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای هماهنگی امور حقوقی با بیان اینکه اعمال ماده 18 در روند رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات دستگاه‌های دولتی برای دفاع از بیت‌المال یک فرصت بسیار خوب بود، اظهار داشت: متأسفانه این فرصت برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال بسیار سخت و پیچیده شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی ریاست جمهوری افزود: یکی از خواسته‌های دستگاه‌های اجرایی از دستگاه قضا همین موضوع است زیرا اکنون پرونده‌های اختلافی زیادی وجود دارد که تنها با اعمال ماده 18 می‌توان حقوق دولت و بیت‌المال را برگرداند.

شهسوار با بیان اینکه باید تلاش کنیم حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا را کاهش دهیم، گفت: بسیاری از موارد اختلافی را می‌توان با تعامل و گفت‌وگو حل کرد و نیازی به طی مراحل رسیدگی قضایی نیز نباشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از عدم نگه‌داشت سرمایه‌های حقوقی در ادارات، ابراز داشت: یک کارشناس حقوقی در یک اداره چند سال می‌ماند و بعد از اینکه تجربه‌ای به دست آورد و پخته شد آن اداره را ترک می‌کند و اتفاقا" علیه همان اداره هم پرونده‌های حقوقی را دفاع می‌کند که این رویه خوبی نیست و ادارات باید سرمایه‌های حقوقی خود را حفظ کنند.

* 20 درصد کارشناسان حقوقی ادارات تحصیلات حقوقی ندارند

 مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی ریاست جمهوری ادامه داد: حدود 20 درصد نیروهایی که به عنوان کارشناس و نماینده حقوقی ادارات استخدام شده‌اند و مشغول به کار هستند، تخصصی نیستند و تحصیلاتی مرتبط با علم حقوقی ندارند.

شهسوار تصریح کرد: معدل سنی همکاران حقوقی ما در ادارات و دستگاه‌های دولتی بین سه تا هفت سال است یعنی اینکه یک کارشناس حقوقی بعد از این مدت به اداره یا نهاد دیگری می‌رود و این یک تهدید جدی برای دستگاه‌های دولتی است.

 مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی ریاست جمهوری با انتقاد از حضور کم کارشناسان حقوقی در این منصب گفت: نباید دستگاه‌های دولتی محل کارآموزی نمایندگان حقوقی شوند بلکه باید با نگه‌داشت این سرمایه‌ها از توان و ظرفیت نیروهای حقوقی برای کمک به پیشبرد اهداف دستگاه و عدم تضییع بیت‌المال بهره ببریم.

انتهای پیام/82005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول