اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه خبر داد

توجه ویژه به ساماندهی وضعیت روستاهای کهگیلویه در سال 92

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه در بازدید از برخی روستاهای محروم کهگیلویه با اشاره به اینکه خدمات خوبی به روستاهای استان شده است، گفت: در سال آینده توسعه روستاها در اولویت کار قرار می‌گیرد.

توجه ویژه به ساماندهی وضعیت روستاهای کهگیلویه در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری ظهر امروز در بازدید از روستاهای آبریز، احمد ناصری و کوه پنبه با بیان اینکه خدمات‌رسانی به روستاهای کمتر توسعه یافته از اولویت‌های اصلی نظام و دولت‌های نهم و دهم است، اظهار کرد: بعد از انقلاب خدمات قابل توجهی به روستاها و روستانشینان شد ولی به دلیل عمق محرومیت‌ها جای کار زیاد وجود دارد.

فرماندار کهگیلویه که در جمع اهالی روستاهای کوه پنبه و آبریز سخن می‌گفت، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی بر خود لازم می‌دانند که با سرکشی از روستاهای کمتر برخوردار بتوانند دردی از آلام اهالی این روستاها را درمان کنند.

جعفری با اشاره به این‌که در کمیته برنامه‌ریزی سال 92 توجه خاصی به توسعه روستاهای کمتر توسعه یافته و دور افتاده خواهد شد، عنوان کرد: امیدواریم همه با هم در جهت ساختن روستاهایی آباد و مولد همکاری و همدلی داشته باشیم.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد با اقدامات ویژه در اسرع وقت نسبت به احداث راه مناسب و نیز تأمین آب آشامیدنی این روستاها اقدام کنیم.

وی از اجرای طرح هادی و نیز احداث مسکن روستایی در این روستاها خبر داد و افزود: با این اقدام گام‌های مهمی در راستای رفع کمبودهای این روستاها برداشته خواهد شد.

جعفری اذعان کرد: احداث خانه بهداشت و پل دسترسی به این روستاها نیز تا سال 92 انجام خواهد شد و امیدواریم با عملیاتی شدن این طرح‌ها گام بلندی در رفع مشکلات این روستاها برداشته شود.

 فقر و نداری در برخی روستاهای کهگیلویه زیاد است

به گزارش فارس، روستاهای آبریز، کوه پنبه و احمد ناصری با بیش از 120 خانوار از دورافتاده‌ترین روستاهای کهگیلویه بوده که پس از گذشت 34 سال از عمر انقلاب عدالت‌محور توسعه چندانی نیافته‌اند و فقر حاکم بر اهالی این روستاها زیاد است.

به هرحال سرکشی مدیران شهرستانی روزنه امیدی برای اهالی این روستاها خواهد بود و امید می‌رود که رفع محرومیت و تلاش برای توسعه روستاهای محروم شهرستان محروم‌تر کهگیلویه در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

 و شاید اگر مدیران استان اندکی از این محرومیت‌ها را می‌دیدند دیگر از پروژه زیرگذر گچساران و تپه استانداری و امثال آن به عنوان گره‌های کور استان یاد نمی‌شد.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول