اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

زیباسازی روستاها به مهاجرت معکوس انجامیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: زیباسازی روستاها با ساخت و سازهای مطلوب و چشم‌نواز منجر به مهاجرت معکوس در اردبیل شده است.

زیباسازی روستاها به مهاجرت معکوس انجامیده است

احمد حاج علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با یادآوری زیباسازی روستاها در قالب طرح هادی اظهار داشت: روستاها با داشتن پتانسیل‌های موجود در منطقه و استان اولویت‌بندی شده که اگر بعد از اجرا و زیباسازی در نگهداری آن همت و مشارکت نشود به خودی خود این آثار زیبا از بین می‌رود.

وی همکاری در نگه‌داشت زیباسازی‌های روستایی را خواستار شد و گفت: در اکثر روستاهای اطراف سرعین زیباسازی‌ها صورت گرفته است، اما در نگهداری و مراقبت از آن همکاری‌های لازم صورت نگرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به اهمیت زیباسازی مناطق روستایی در احیای بافت‌های قدیمی اشاره کرد و افزود: سیاست بنیاد مسکن جلوگیری از هرگونه تعریض نابجای معابر است و ما سعی می‌کنیم همان فضای معابر را با استفاده از مصالح بومی حفظ کنیم.

حاج علیزاده تصریح کرد: البته در اجرای طرح هادی و زیباسازی روستاها با بافت ارزشمند سعی می‌شود از مصالح بومی در حد امکان استفاده شود.

جمعیت روستایی استان اردبیل 6 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

این مسئول نقش بنیاد مسکن را در مهاجرت معکوس یادآور شد و بیان داشت: بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت روستایی استان شش درصد از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: این امر نشان‌دهنده آن است که بنیاد مسکن موفق عمل کرده، به طوری که مهاجرت به شهرها کاهش یافته است.

حاج علیزاده از آغاز مهاجرت معکوس به روستاها به دنبال مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: در بسیاری از روستاها این مهاجرت معکوس آغاز شده است.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل علت این امر را نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و ایجاد فرصت‌های اشتغال در این مناطق اعلام کرد.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول