اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرشورای فرهنگی وزارت نیرو در خراسان‌جنوبی:

گفتمان برادری و شهادت‌طلبی در جامعه احیا و گسترش یابد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگی و دینی وزارت نیرو در خراسان‌جنوبی احیا و گسترش فرهنگ، روحیه و گفتمان برادری و شهادت‌طلبی را یکی از رسالت‌های اصلی ایثارگران در جامعه فعلی دانست.

گفتمان برادری و شهادت‌طلبی در جامعه احیا و گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی ظهر امروز در پنجمین همایش ایثار صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از جنبه‌های خوب و مثبتی که برای انسان در قرآن از آن یاد شده پاکی، اخلاص و ابوتراب بودن انسان است که رزمندگان و شهدا مصادیق بارز این مهم هستند.

مومن واقعی کسی است که نفس و مال خود را برای خدا فدا می‌کند

وی با بیان اینکه شهدا ابتدا از خود گذشتند سپس جان و مال خویش را فدای اسلام و قرآن کردند، تصریح کرد: امروزه شهدا و ایثارگران همانند ستاره بر تارک انقلاب و جامعه اسلامی می‌درخشند.

دبیر شورای فرهنگی و دینی وزارت نیرو در خراسان‌جنوبی افزود: انسان در نظام خلقت یا معصوم و یا غیر معصوم است و بالاترین مقامی که از بدو تولد تا مرگ نصیب معصوم می‌شود درجه امامت و رهبری امت است و برای غیر معصوم نیز بهترین و والاترین درجه و مرتبه شهادت و شاهد بودن است یعنی به معنای حقیقی کلمه شاهد حقایق و حقیقت را ببیند.

حسینی با اشاره به اینکه شهدا به وجه‌الله نظر می‌کنند و شاهد اعمال افراد هستند، ادامه داد: عده‌ای از افراد خالص انفاس و اموال خود را برای خدا و رضایت حق تعالی فدا می‌کنند که این افراد رستگاران و مومنان واقعی هستند که شهدا، جانبازان و ایثارگران از جمله این افراد محسوب می‌شوند.

پاسداری و حراست از ارزش‌ها و کیان اسلامی لیاقت و شایستگی می‌طلبد

وی اذعان داشت: همه انسان‌ها در دنیا به نوعی معامله‌گر و سوداگر هستند اما در دنیا و آخرت کسی پیروز است که تقوا پیشه کند و برای رضای خدا برای آخرت خویش توشه بردارد که شهدا با نثار جان خویش آخرتشان را آباد ساختند.

دبیر شورای فرهنگی و دینی وزارت نیرو در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی و حراست از کیان اسلامی باید لیاقت و شایستگی داشته باشد، گفت: ایثارگران به این لیاقت و شایستگی که در واقع جنبه و مبنای دینی دارد، رسیدند و امروز باید دیگران از آنها الگوبرداری داشته باشند.

حسینی اظهار کرد: رسالت اصلی ایثارگران در جامعه امروزی این است که آن فرهنگ‌های ناب و خالص و آن روحیات اسلامی به ویژه فرهنگ، روحیه و گفتمان برادری و شهادت‌طلبی را در جامعه به معنای حقیقی کلمه احیا و گسترش دهند که این مهم می‌تواند افراد و جامعه اسلامی را از هر توطئه و مشکلی رهایی بخشد.

شهدا و ایثارگران سبب اعتلای نظام اسلامی شدند

وی ادامه داد: مسئولان به ویژه مدیران و دست‌اندرکاران فرهنگی و مذهبی باید در راستای احیا، ترویج و تعمیق این فرهنگ ناب در جامعه تلاش کنند.

دبیر شورای فرهنگی و دینی وزارت نیرو در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: رزمندگان، شهدا و ایثارگران در اعتلای نظام اسلامی، حفظ ارزش‌های دینی و پیروزی انقلاب اسلامی نقشی انکارناپذیر داشتند.

حسینی افزود: خراسان‌جنوبی با دارا بودن صد ایثارگر در وزارت نیرو نسبت به جمعیت خود یکی از استان‌های برتر و ممتاز در این زمینه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/69003/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول