اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین:

شهادت‌طلبی آثار قیام امام حسین (ع) است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به آثار قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: شهادت‌طلبی آثار قیام امام حسین (ع) است.

شهادت‌طلبی آثار قیام امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی ساعاتی پیش در یادواره نخستین آزاده شهید شهرستان ورامین که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان این شهرستان برگزار شد، شهادت طلبی را از آثار قیام حضرت سید‌الشهدا (ع) خواند و گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با فدا کردن جان خود و اطرافیانش درس ایثار و شهادت را به تمام آزادگان جهان آموختند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اظهار داشت: همه ما وظیفه قدردانی و امتنان از مقام والای شهدا را بر عهده داریم، چرا که شهید جان خود را به بهترین حالت ممکن برای دفاع از دین خدا نثار کرده است.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: شهادت دلیرمردانی چون شهید ترکاشوند بود که این انقلاب را در برابر دشمنی‌های دنیای کفر و استکبار جهانی پابرجا نگاه داشت، همین خون‌های پاک هم سبب افزایش قدرت انقلاب و ضمانت بقای آن خواهد بود.

مراسم یادواره شهید بزرگوار بهروز ترکاشوند، نخستین آزاده شهید شهرستان ورامین با حضور خانواده معظم شهدا، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، سید رضا طباطبایی بخشدار مرکزی ورامین و تعداد کثیری از مردم شهید پرور و مذهبی ورامین در بیت این شهید گرانقدر برگزار شد.

 

مراسم میثاق با شهدا

گفتنی است، اعضای ستاد نماز جمعه ورامین هر هفته به‌منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در منزل یک شهید حضور یافته و طی برگزاری مراسم میثاق با شهدا با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق می‌کنند که این مراسم این هفته در منزل شهید ترکاشوند برگزار شد.

 

نیم نگاهی به زندگی‌نامه شهید ترکاشوند

شهید بهروز ترکاشوند در سال 1347 به دنیا آمد و فعالیت خود را در سال 60 با حضور در پایگاه شهید صدوقی حوزه امام سجاد (ع) آغاز کرد و در سال 62  به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و با حضور در عملیات‌های مختلفی همچون بدر، والفجر حضور داشت و در عملیات والفجر 8 از ناحیه کتف و صورت مجروح و با حضور در عملیات ام‌الرصاص پشت گمرک خرمشهر مجدداً از ناحیه صورت مجروح شده و در حدود 50 روز در بیمارستان نجمیه بستری شد.

هنوز جراحاتش بهبود نیافته بود که مجدداً به جبهه اعزام و به گردان حضرت علی اصغر (ع) تیپ حضرت سیدالشهداء (ع) پیوست و در تاریخ 13 اردیبهشت 65 در همان عملیات در فکه مجروح شده و به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

شهید بهروز ترکاشوند در حدود پنج سال در اردوگاه «رومادی 10» عراق دوران اسارت را گذرانده و در سال 69 به میهن بازگشت و هفت روز بعد از ازدواجش به‌علت شکنجه‌های دوران اسارت در ششم آذر 1369 در شهرستان ورامین دعوت حق را لبیک گفته و لباس زیبای شهادت را بر تن کرد.

انتهای پیام/2462/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول