اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوسف:

انقلاب ما در همه ابعاد باید الگو جهان باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوسف با بیان اینکه بیداری اسلامی منطقه امروز جهانی شده است، گفت: انقلاب ما الگوی انقلاب کشورهای منطقه است و باید در همه ابعاد الگو جهان باشد.

انقلاب ما در همه ابعاد باید الگو جهان باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی اسدی صبح امروز در جمع عزاداران حسینی تقاب خوسف اظهار کرد: امروز بسیاری از ملت‌ها از دست حاکمان ستمگر خود عصبانی هستند و هر روز در گوشه‌ای دنیا شاهد شعارهایی علیه حکام مستبد و ظالم هستیم.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب امام حسین(ع) می‌تواند الگوی همه جهانیان باشد، ادامه داد: هر که می‌خواهد از یوغ حاکمان ستمگر رهایی یابد باید بداند تنها راه نجات راه امام حسین(ع) است.
امام جمعه خوسف تصریح کرد: تاثیر قیام امام حسین(ع) را همه مردم می‌دانند و حتی دشمنان این کشور و حاکمان مستبد زمان طاغوت هم به خوبی این تاثیر را درک کرده بودند.
اسدی افزود: رضاخان و محمدرضا شاه به خاطر همین تاثیر قیام عاشورا حتی به خاطر اینکه جایگاهشان را تثبیت کنند دم از پیروی از حسین(ع) می‌زدند و سر خود را گل می‌مالیدند و در عزای حسین شرکت می‌کردند.
وی گفت: حکومت پهلوی اما بعد از تثبیت قدرت و با روی کار آمدن اعلام کرد که محافل امام حسین(ع) را در همه جا باید تعطیل کرد و حتی سخنرانان را زندانی کرد و شدیدترین برخورد را با مردم داشت.
امام جمعه خوسف عنوان کرد: مردم چند سال حکومت پهلوی را تحمل کردند اما با تاسی و الگوپذیری از عاشورا دست به قیام زدند و امروز انقلاب کشور ما برای بسیاری از مردم دنیا الگو شده است.
اسدی با بیان اینکه بیداری اسلامی منطقه امروز جهانی شده است، تاکید کرد: انقلاب ما الگوی انقلاب کشورهای منطقه است و باید در همه ابعاد الگو جهان باشد.
وی گفت: نهضت جمهوری اسلامی نیز اگر پیروز شد با شعارهای حسینی بود و در اربعین آن سال کمر رژیم ستمشاهی را همین عزاداری‌ها شکست.
امام جمعه خوسف تصریح کرد: امروز کشورهای اسلامی با الگوگیری از انقلاب ما دارند یکی پس از دیگری بر می‌خیزند و باید الگوی کاملی باشیم.
اسدی با بیان اینکه این الگو بودن انقلاب ما برای جهانیان و الگو بودن قیام عاشورا باید حفظ شود، افزود: پیروی از راه سرور و سالار شهیدان تنها با سینه‌زنی و گریه کردن نیست و باید اهداف قیام امام حسین(ع) را پیاده کنیم.
وی تاکید کرد: اگر راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را می‌رویم باید اگر خلافی دیدیم تذکر دهیم، نه اینکه مقابل بد حجابی بی‌تفاوت باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول