اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوسف:

در مقابل هر تخلفی باید واکنش نشان داد / امر به معروف فراموش نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوسف با تاکید بر توجه جدی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مقابل هر تخلفی باید واکنش نشان داد و این خود مصداق بارز امر به معروف است که نباید فراموش شود.

در مقابل هر تخلفی باید واکنش نشان داد / امر به معروف فراموش نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی اسدی ظهر امروز در جمع مردم روستای کوشه قیس‌‌آباد خوسف با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به سن خاصى ندارد، اظهار داشت: امر به معروف، نشانه‏ عشق به مکتب، عشق به مردم، علاقه به سلامتى جامعه و نشانه‏ آزادى بیان، غیرت دینی، ارتباط دوستانه بین مردم و نشانه‏ فطرت بیدار و نظارت عمومى‏ و حضور در صحنه است.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهى از منکر سبب تشویق نیکوکاران، آگاه کردن افراد جاهل، هشدار براى جلوگیرى از خلاف و ایجاد نوعى انضباط اجتماعى است که قرآن در این زمینه مى‏فرماید: شما مسلمانان بهترین امت هستید، زیرا امر به معروف و نهى از منکر مى‏کنید.
امام جمعه خوسف اضافه کرد: انسان موجودى است اجتماعى که سرنوشتش با سرنوشت جامعه‌اى که در آن زندگى مى‌کند ارتباط دارد و سود و زیان کارهایى که از انسان سر مى‌زند هم به خود او باز مى‌گردد و هم به جامعه تاثیر مى‌کند.
اسدی با بیان اینکه اعمال دیگران هم در زندگى انسان خالى از تاثیر نیست، افزود: از این رو انسان همانگونه که در اعمال و رفتار خود مسولیت دارد در برابر عملکرد افراد جامعه‌ نیز مسئول است.
وی تاکید کرد: بى‌توجهى نسبت به اعمال و رفتار دیگران و سرنوشت دیگران در واقع بى‌اعتنایى به سرنوشت خویش است و اگر فساد و گناه و فحشا و منکر در جامعه شیوع یابد، آثار نامطلوب آن دامنگیر همه افراد می‌شود و حتى مومنان و پارسایان نیز از شعله آن در امان نمی‌مانند.
امام جمعه خوسف اظهار داشت: در روایات دینی تاکید شده که همه شما سرپرست همدیگر هستید و نسبت به زیردستان خود مسئولید و باید به این نکته توجه جدی داشته باشیم.
اسدی با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و محرم گفت: در روایات آمده است هرکس بر حسین(ع) بگرید و هرکس برای حسین بگریاند بهشت بر او واجب می‌شود.
وی بر خداشناسی، خودشناسی و پیغمبرشناسی تاکید کرد و افزود: در حادثه کربلا ما به مسائل زیادی بر می‌خوریم که همه‌اش درس است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول