اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال آینده در شیراز صورت می‌گیرد

اجباری شدن معاینه مخزن گاز خودروهای دوگانه سوز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: بر اساس قانون داشتن برچسب معاینه مخزن گاز خودروها از بهار سال آینده در شهرستان شیراز اجباری می‌شود.

اجباری شدن معاینه مخزن گاز خودروهای دوگانه سوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین کلاه در کمیته حمل و نقل سوخت این شهرستان که در فرمانداری شیراز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های برنامه‌های فرمانداری شیراز در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، حمایت از تولید ملی و تسهیل روند امور سرمایه‌گذاری در این شهرستان بوده و در این زمینه آمادگی همه‌جانبه برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه در حوزه حمل و نقل و سوخت حمایت قاطع انجام می‌شود.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت شهرستان شیراز با اشاره به خودروهای دوگانه سوز سطح این شهر افزود: بنا بر آمار موجود نزدیک به 300 هزار خودرو دوگانه سوز در سطح استان فارس تردد دارند که بیشترین تردد و حضور این گروه از خودروها در شیراز است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه تست ادواری مخازن سوخت CNG خودروها در خودروهای حمل و نقل عمومی دو بار و خودروهای شخصی یک‌بار در سال است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان بسیاری خودروهای دوگانه سوز در سطح شهر تردد می‌کنند، تست ادواری مخزن سوخت این خودروها ضروری است که برای حفظ جان و سلامت رانندگان و شهروندان این تست زیر نظر متخصصان در مرکز تخصصی خودروهای دوگانه سوز شیراز انجام می‌شود و در این راستا بر اساس قانون داشتن برچسب تست مخزن گاز خودروها از بهار سال آینده اجباری می‌شود.

فرماندار شیراز در مورد مراکز تبدیل خودروها به دوگانه سوز در سطح شهر شیراز نیز ابراز داشت: بیش از 80 مرکز غیرمجاز تعمیرگاهی نصب و تبدیل خودروها به دوگانه سوز در شیراز شناسایی و توسط دستگاه‌های مربوطه و اتحادیه تعمیرکاران خودروهای شیراز پلمب شده است، اما بیش از 10 مرکز نیز در حال طی کردن مراحل قانونی اخذ مجوز از اداره کل تحقیقات و استاندارد و سازمان آتش‌نشانی با محوریت اتحادیه مربوطه هستند.

وی با هشدار به دارندگان مراکز غیرقانونی نصب مخازن گاز خودرو در سطح شهر، بیان کرد: ابتدا انتظار داریم شهروندان تنها با مراجعه به مراکز رسمی تبدیل خودروها به دوگانه سوز اقدام به نصب مخزن کنند که با این کار علاوه بر حفظ جان خود و دیگر همشهریان از فعالیت غیرقانونی افراد فرصت‌طلب و سودجو در این زمینه جلوگیری کنند و از سوی دیگر از این افراد نیز می‌خواهیم قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و قبل از مواجه شدن با برخوردهای مربوطه نسبت به اخذ مجوزهای رسمی اقدام کنند.

زرین کلاه در مورد عدم برچسب معاینه و تست مخزن سوخت خودروهای دوگانه سوز از بهار سال آینده توسط رانندگان، تصریح کرد: اولویت نخست با خودروهای حمل و نقل عمومی در سطح شهر است که تست ادواری مخازن گاز خودروهای خود را انجام می‌دهند و با توجه به زمان کافی برای انجام تست مربوطه از نیمه دوم بهار 92 بر اساس قانون جایگاه‌های عرضه سوخت از سوخت‌گیری خودروهای فاقد برچسب معاینه جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/2448/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول