اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

تعطیلی 2 مرکز معاینه فنی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران از تعطیلی دو مرکز معاینه فنی در مازندران خبر داد.

تعطیلی 2 مرکز معاینه فنی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری سید عیسی هاشمی در جلسه شورای ترافیک مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: بحث ایمنی راه‌ها و استاندارد بودن خودروها و نیز ارائه خدمات درمانی در محور راه‌ها باید مجزا پرداخته شود.

وی تصریح کرد: استاندارد‌سازی جاده‌ها و ایجاد طرح مناسب در جاده‌ها بر عهده راه و شهرسازی است و مسئولان این دستگاه اجرایی باید نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها قبل از اجرای طرح‌ها برنامه اساسی و مدون داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار مازندران در ادامه به ضرورت ایمن‌سازی خودروها اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه متولی در این بخش سازمان صنعت، معدن و تجارت است که نیاز است استاندارد‌های لازم در این بخش رعایت شود.

وی دیگر عامل اصلی بروز تصادف و سوانح در جاده‌ها را عامل انسانی عنوان و تاکید کرد: مسئولان راهنمایی و رانندگی باید در ارائه گواهینامه صلاحیت افراد را نیز در نظر بگیرند و دقت بیشتری در صدور گواهینامه انجام شود.

هاشمی با اشاره به نقش اساسی استاندار در ایمن‌سازی محورها و ماشین‌ها تاکید کرد: برای جلوگیری از خطرات اگر جاده غیراستاندارد ساخته می‌شود باید از احداث آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: از تردد ماشین غیراستاندارد نیز جلوگیری شود و راننده متخلف و غیراستاندارد نیز باید متوقف شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تصویب طرح کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها در کشور بیان داشت: مدت زمان معاینه فنی خودرو از پنج سال به دو سال تغییر کرد که در طرح معاینه فنی دو ساله حرف داشتیم.

هاشمی ادامه داد: در بحث معاینه فنی نیز ما حرف‌هایی داریم و در این راستا نیز دو مرکز معاینه فنی را در مازندران تعطیل کردیم.

وی در پایان تاکید کرد: مصوبات شورای ترافیک باید لازم‌الاجرا باشد.

انتهای پیام/86004/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول