اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

تخفیف 50 درصدی معاینه فنی خودروها در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با هفته هوای پاک پنج‌شنبه این هفته انجام معاینات فنی خودروهای شخصی در تمام مراکز معاینه فنی خودرو در شهر اردبیل با 50 درصد تخفیف انجام می‌شود.

تخفیف 50 درصدی معاینه فنی خودروها در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: این کار با هدف تشویق و ترغیب صاحبان خودرو برای انجام معاینات فنی خودرو صورت می‌گیرد تا رانندگان ترغیب و تشویق شوند تا سلامت خودروی خود را کنترلی واقعی داشته باشند تا از تردد خودروهای فاقد معاینات فنی جلوگیری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با مراکز معاینه فنی خودرو صورت گرفته تا بتوانیم به سرعت و در کمترین فرصت زمانی معاینات فنی خودرو در مراکز مجاز انجام شده و از هرگونه آلودگی مسایل زیست‌محیطی به ویژه آلاینده‌های هوا جلوگیری شود.

حمیدی در ادامه سخنان خود از تعطیلی واحدهای صنعتی آلاینده هوا در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا با کنترل و نظارت‌های دقیق واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده هوا در استان اردبیل که فعالیتشان مضرات زیست‌محیطی به همراه دارد، تعطیل و در پی اخطارهای مختلف پلمب شوند.

این مسئول اضافه کرد: واحدهای تولیدی صنعتی استان که در گذشته اخطارهای لازم را در مورد آلاینده‌های هوا دریافت کردند در طول این هفته با تعطیلی مواجه شده و اجازه نمی‌دهیم بیشتر از این به آلودگی هوا دست بزنند.

وی شعار امسال هوای پاک را صنعت پاک و هوای پاک اعلام کرد و ادامه داد: ما تاکید فراوانی بر امر فرهنگ‌سازی و احترام گذاشتن به حق و حقوق اجتماعی داریم به طوریکه با هماهنگی‌های به عمل آمده به صورت ملی قرار است مباحث مختلف حفظ و صیانت از مسایل زیست‌محیطی در کتاب‌های درسی در مقاطع مختلف ابتدایی و راهنمایی گنجانده شود تا بتوانیم از این طریق از فرهنگ ارزشمند صیانت از مؤلفه‌های زیست‌محیطی سالم همتی واقعی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: در کنار این کار با هماهنگی راهنمایی و رانندگی استان از تردد خودروهای آلاینده در شهرهای مختلف استان جلوگیری شده و مأموران پلیس راهور با کنترل برچسب معاینه فنی خودروها از حرکت این خودروها جلوگیری می‌کنند.

حمیدی یادآور شد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌های متنوع در طول این هفته زمینه و بستری مناسب را فراهم آوریم تا هموطنانمان بتوانند از هوای پاک، سالم و ایمن بهره‌مند شده و آسیب‌‌های احتمالی نیز به سرعت در این باب فراهم آید.

وی گفت: در روزهای گذشته در مدارس مختلف استان برنامه‌ها و جشن‌های مختلفی با محوریت هوای پاک برگزار شده که به نظر می‌رسد این اقدامات با مفاهیم ارزشی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/62006/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول