اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

جایگاه‌های CNG اتوبوس‌های گاز‌سوز در اصفهان محدود است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعداد جایگاه‌های CNG برای اتوبوس‌های گاز‌سوز در شهر اصفهان محدود بوده و توسعه‌ای نیز در راستای افزاش این جایگاه‌ها در شهر اصفهان صورت نگرفته است.

جایگاه‌های CNG اتوبوس‌های گاز‌سوز در اصفهان محدود است

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که شهرداری و مدیریت شهری چه اقداماتی را در راستای تأمین سوخت اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان انجام داده است، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از اتوبوس‌های اصفهان دیزلی بوده و فعالیت این اتوبوس‌ها در سطح شهر تنها با استفاده از سوخت گازوئیل امکان‌پذیر است.

وی به گاز‌سوز بودن بخشی از اتوبوس‌های فعال موجود در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از اتوبوس‌های موجود در اصفهان نیز دو‌گانه‌سوز هستند و در حال حاضر تعدادی از اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان به دلیل مشکلاتی که در زمینه سوخت گاز و جایگاه‌های CNG وجود دارد از چرخه فعالیت خارج شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه به دلیل نبود سوخت CNG برای فعالیت این اتوبوس‌ها متوقف شدن حمل و نقل عمومی در سطح شهر امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مسئولان باید در زمان وقوع مشکلاتی در مسیر فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز از سوخت‌های جایگزین برای فعالیت این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد جایگاه‌های CNG برای اتوبوس‌های گاز‌سوز در شهر اصفهان محدود است، اضافه کرد: توسعه‌ای نیز در راستای افزایش این جایگاه‌ها در شهر اصفهان صورت نگرفته است.

قربانی با اشاره به اینکه مدیریت شهری و اتوبوس‌رانی اصفهان به شدت مخالف دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز موجود در سطح شهر هستند، تاکید کرد: اما امکانات مورد نیاز باید برای فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز در اصفهان فراهم شود.

وی به نبود امکانات مورد نیاز برای فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: تا زمانی که این امکانات برای اتوبوس‌های گاز‌سوز موجود در سطح شهر فراهم نشده است یا باید حمل و نقل عمومی را متوقف کنیم و یا باید در راستای برطرف شدن مشکلات موجود در مسیر سوخت‌گیری این اتوبوس‌ها برطرف شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید به جای موضع‌گیری بر علیه یکدیگر مشکلات موجود در راستای سوخت مورد نیاز برای فعالیت این اتوبوس‌ها را برطرف کنند، گفت: شورای شهر اصفهان تاکنون چندین مرتبه از کیومرث کلانتری به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برای حضور در کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورا دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه اما وی در هیچ یک از جلسات شورا حضور نیافته است، اظهار کرد: حفاظت محیط زیست استان باید با مشارکت با شورای شهر اصفهان در راستای ارائه یک راهکار مناسب در راستای برطرف شدن مشکلات موجود در زمینه فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز تلاش کند.

قربانی ادامه داد: حفاظت محیط زیست و شورای شهر در راستای افزایش آلودگی هوای اصفهان نقشی ندارند اما هر دو مجموعه باید در راستای به حداقل رساندن آلودگی هوای اصفهان تلاش کنند.

انتهای پیام/63004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول