اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز هوای پاک

معاینه فنی خودروها در شهرکرد رایگان انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد از انجام رایگان معاینه فنی خودروهای عمومی در این شهر در روز پنج‌شنبه 28 دی‌ماه همزمان با آغاز هفته هوای پاک خبر داد.

معاینه فنی خودروها در شهرکرد رایگان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح انجام رایگان معاینه فنی خودروها در روز هوای پاک با هدف جلوگیری از آلودگی هوا و گسترش فرهنگ صیانت از هوای پاک در این شهر اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه داشتن هوای پاک حق همه مردم است، تصریح کرد: تلاش برای داشتن هوایی پاک و سالم یک وظیفه عمومی بوده و بر همین اساس لازم است تا مردم با اهمیت دادن به این موضوع، رعایت حقوق شهروندان و همکاری و همدلی با مسئولان زمینه تحقق این امر را بیش از پیش فراهم کنند.

شهردار شهرکرد افزود: صاحبان خودروهای عمومی برای استفاده از خدمات این طرح می‌توانند روز پنج‎شنبه 28 دی‎ماه از ساعت 7 صبح تا 18 به مرکز معاینه فنی شهرداری شهرکرد واقع در میدان قمر بنی‌هاشم (ع) مراجعه کرده و کارت معاینه فنی دریافت کنند.‌

وی توجه به مسائل زیست‌محیطی در استفاده از امکانات و ابزارهایی نظیر خودرو را مهم و ضروری دانست و گفت: خطر آلاینده‌های زیست‌محیطی سلامتی روح و جسم شهروندان را مورد تهدید قرار می‎دهد و از این رو اهمیت دادن به این مسئله و برنامه‎ریزی برای انجام اقداماتی نظیر تحقیق، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه بیش از پیش ضرورت دارد.

غلامیان در ادامه با اشاره به اهداف نامگذاری روز و هفته‎ای به نام هوای پاک در کشور خاطرنشان کرد: ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه به منظور توجه به مسئله مهم و حیاتی آلودگی هوا از جمله مهم‎ترین این اهداف به شمار می‎رود.

به گفته شهردار شهرکرد، اهمیت حفظ منابع طبیعی و ملی، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و استفاده مطلوب و بهینه از منابع موجود از دیگر اهداف به شمار می‎رود.

وی ادامه داد: کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردم و افزایش هماهنگی‌های بین‌بخشی است که نامگذاری روزی به نام هوای پاک و توجه مضاعف به مسئله مهم و حیاتی هوای پاک در این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

انتهای پیام/68001/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول