اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در سراسر فارس

دریای عظیم وارستگان خروشید

خبرگزاری فارس: امروز استان فارس شاهد خروش عظیم دریای وارستگانی بود که اقتدار و پشتوانه مستحکم علی زمان را به رخ جهانیان کشید.

دریای عظیم وارستگان خروشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، از ساعاتی پیش از زمان اعلام شده شروع راهپیمایی باشکوه امروز دسته دسته مردم عاشقی که مهر ولایت را در بافت بافت وجودشان دارند، در چهار راه حسینیه 15 خرداد شیراز گرد آمدند تا بار دیگر اما باشکوه‌تر از همیشه نشان دهند در هر شرایطی عشق به ولی خود را در سینه نگه می‌دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند حتی برای یک لحظه آنان را از مولا و مقتدای خود دور سازد.

امروز فارسیان و شیرازیان اثبات کردند که مغزهای الکلی و کپک زده خارج‌نشینان و خودباختگان سست عنصر داخلی دیگر نمی‌توانند در تحلیل‌های خود نقش اصلی و اساسی ولایت‌مداران جوشان و خروشان را نادیده گرفته و دریای پرعظمت انسان‌های جان برکف را از چشمان پرده گرفته خود مشاهده نکنند.

امروز امت امام با حضور بی‌نظیر خود به تحلیل‌گران چشم بسته بر واقعیت‌ها با فریادهای خود گفتند که اگر ما را در این راهپیمایی عظیم از روستاها و شهرهای کوچک آورده‌اند پس حضور چشمگیر مردمان غیور در روستاها و شهرهای کوچک در همایش عظیم امروز از کجا سرچشمه گرفته است.

سربازان پیر و جوان، شهری و روستایی، اقوام و قبیله‌ها، عشایر و ... رهبری، امروز با تشکیل دریایی از حضور دلاورمردان، شیرزنان، انسان‌های وارسته و مقاوم، اثبات کردند که دلخوری آنان از برخی از مسئولان در پیوند ژرف و عاشقانه خود با ولی امرشان کوچک‌ترین خللی را وارد نکرده و نخواهد کرد.

امروز مردم در گوش‌های کر استکبار، عارفانه و جانانه دمیدند که تحریم‌ها نتوانسته و نمی‌تواند در پایداری و استواری آنان ذره‌ای اثرگذار باشد.

جمعیت انبوه دلدادگان به انقلاب اسلامی به حدی فشرده و در هم تنیده بود که مدت‌ها راهپیمایی حدفاصل چهار راه خیرات و چهار راه مشیر این شهر مقدس را با کندی مواجه کرد در حالی که نه تنها خیابان بلکه پیاده‌روها نیز مملو از جمعیت بود.

در لامرد نیز نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در میان انبوه جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی اظهار داشت: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون مشروعیت نظام به واسطه دو موضوع مهم رهبری و مردم بوده است.

سید موسی موسوی در میدان حضرت امام خمینی (ره) این شهر گفت: ملت ایران در تمام عرصه‌های مهم و حساس و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی خود بودند و فرزندان خود را به عرصه جهاد و مبارزه با جبهه نبرد روانه کردند.

وی افزود: امروز هیچ اصل و یا شخصی به جز با تایید مردم و مرجعیت مشروعیت ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی تا آخرین لحظه پشت سر و گوش به فرمان فرامین رهبر هوشیار و بصیر خود هستند، ابراز داشت:از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون مشروعیت نظام به واسطه دو موضوع مهم رهبری و مردم بوده است.

موسوی هدف از تحمیل تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشور را جدایی مردم از رهبری دانست و ادامه داد: دشمن با تحمیل ‌تحریم‌های به اصطلاح خودشان فلج کننده، به دنبال جدایی مردم از نظام و رهبری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز مسئولان با بصیرت نیز فرامین مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب می‌دانند و جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نیست و نباید آرامش کشور برهم بخورد.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای مسلمان بیان داشت: در عین حال اینکه انقلاب‌های صورت مردمی بود اما عدم وجود رهبری مردم این کشورها را آزار می‌دهد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به دستاورد‌های نظام و انقلاب اسلامی اشاره و به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف به ویژه موضوع مهم اشتغال جوانان پرداخت و بیان داشت: چرخ صنعت را در شهرستان‌های لامرد و مهر به گردش در آوردیم و به‌زودی شاهد اتفاقات بزرگ در این زمینه خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه سخنان خود به بخش بهداشت و سلامت شهرستان‌های لامرد و مهر و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: اقدامات ویژه‌ای در حوزه سلامت در شهرستان‌های لامرد و مهر رخ داده و یا در دست انجام است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انتخاب بیمارستان‌ حضرت ولیعصر (عج) لامرد به عنوان بیمارستان معین وزارت نفت اشاره کرد که از این پس بیماران حوزه عظیم پارس جنوبی در این بیمارستان معالجه می‌شوند.

موسوی اضافه کرد: استفاده بیماران اورژانسی لامرد و مهر از اورژانس هوایی پارس جنوبی نیز از دیگر اقدامات مهم در حوزه بهداشت و درمان بوده است که در آینده نزدیک در این بخش خدمات قابل توجه‌ای به مردم این دو شهرستان جنوبی استان فارس ارائه می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران نیر خبر داد و گفت: این موضوع مصوب شده و ردیف بودجه دریافت کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به توسعه چهارراه‌های ارتباطی این شهرستان‌ پرداخت و بیان کرد: تاکنون هیچ پروژ‌ه‌ای در حوزه راه در لامرد تعطیل نشده است.

موسوی ادامه داد: با آغاز ساخت آزادراه لامرد – پارسیان در آینده نزدیک توسط پیمانکار استان فارس از ظرفیت دریا استفاده می‌شود که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد احداث راه آهن لامرد - زاد محمود – لار - بندرعباس که به راه ‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود، گفت: طرح مطالعه احداث این راه آهن سراسری آغاز شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر به حوزه فرهنگی این منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید همگام با صنعتی شدن شهرستان لامرد توجه ویژه به مسائل فرهنگی نیز صورت گیرد چراکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تمام قوا و با به کارگیری هجمه‌‌های شوم خود قصد نابود کردن نسل جوان را دارند.

موسوی فضای شهرستان لامرد را فضای امید و نشاط دانست و ادامه داد: وحدت، همدلی و همبستگی باید در تمام صحنه‌‌های مختلف حفظ شود و در انتخابات پیش رو شاهد حضور یکپارچه و باشکوه آحاد مردم باشیم.

همچنین راهپیمایی پرشور اقشار مردم فیروزآباد امروز از میدان امام خمینی (ره) آغاز و پس از طی کردن خیابان‌های 22 بهمن میدان طالقانی و خیابان روزبه با تجمع در میدان روزبه این شهر با سخنرانی نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند و به آتش کشیدن ماکت اوباما رئیس جمهور آمریکا که به دست بسیج شهرک محمدآباد ساخته شده بود پایان یافت.

سی‌ و چهارمین راهپیمایی 22 بهمن با حضور پرشور نوجوانان، جوانان و نسل سومی‌ها که رویش‌های انقلاب اسلامی هستند، همراه بود.

راهپیمایان فیروزآبادی امروز در حالی ‌که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند پرچم سه رنگ ایران اسلامی را با افتخار بر روی دستان خود حمل کرده و با سر دادن شعارهایی بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها تاکید کردند.

در این میان حضور نوجوانان و جوانان بسیار چشمگیر بود.

کودکان و نوجوانان در حالی ‌که بادکنک‌هایی با نوشته‌هایی در مورد پیروزی انقلاب اسلامی در دست داشتند، در کنار پدران و مادران خود در این راهپیمایی باشکوه حضور یافته بودند.

برگزاری سرود انقلابی توسط گروه یک‌هزار و 357 نفری دانش‌آموزان نوجوان این شهرستان که با لباس‌هایی در شمایل پرچم سه رنگ ایران اسلامی حاضر شده بودند در مقابل ساختمان شهرداری یکی از جلوه‌های راهپیمایی امسال فیروزآباد بود.

همزمان با جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تیم‌های ایثار و امدادگران هلال احمر به صورت گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در فیروزآباد حاضر شده بودند.

نمایشگاهی با عنوان دوران انقلاب در مسیر راهپیمایی خیابان 22 بهمن این شهرستان برپا شده بود و در آن صدها اثر مهم چاپ شده دوران مبارزات انقلاب در معرض دید راهپیمایان قرار گرفته بود.

شماری از نوجوانان که لباس بسیجی بر تن و چفیه بر گردن داشتند با حمل تصاویری از امام راحل، مقام معظم رهبری راهپیمایی امسال 22 بهمن را حال و هوای دیگری بخشیده بودند.

در دست داشتن ماکت اوباما و به آتش کشیدن آن در میدان روزبه از دیگر حاشیه‌های راهپیمایی مردم فیروزآباد بود.

حضور ورزشکاران و رزمی‌کاران که با لباس‌های رزمی و ورزشی در راهپیمایی امروز حضور پیدا‌ کردند، یکی از سوژه‌های عکاسان و تصویربرداران در راهپیمایی امروز بود.

تعداد بسیاری از ورزشکاران رشته‌هایی مانند تکواندو، کاراته و کنگ‌فو، در راهپیمایی امروز حضور داشتند.

برپایی پنج ایستگاه صلواتی در طول مسیر راهپیمایی که به توزیع بادکنک، پوسترهای حاوی شعار و شیرینی و شربت پرداخته بودند از دیگر برنامه‌های از پیش آماده شده در فیروزآباد بود.

حضور عشایر و روستائیان با لباس‌های محلی و عشایری از دیگر سوژه‌های عکاسان و تصویربرداران در راهپیمایی امروز بود.

جوانان و بسیجیان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و حوزه علمیه در این راهپیمایی به صورت گسترده حاضر شدند.

در کازرون نیز امام جمعه این شهر در میان انبوه مردم انقلابی این خطه از فارس پهناور گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن سی و چهارمین بهار آزادی انقلاب اسلامی اتمام حجتی بر مسئولان است که یکدل و متحد باشند.

حجت‌الاسلام محمد خرسند در استادیوم ورزشی تختی این شهر ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: امروز لبیک مردم به ندای رهبر آزاده خود و حضور باشکوه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، یک بار دیگر دشمنی را که فکر می‌کرد با تحریم و تهدیدهای خود می‌تواند فاصله‌ای میان مردم و انقلاب ایجاد کند، با مشت‌های گره کرده خود مأیوس کردند.

وی افزود: ملت ایران با حضور در خیابان‌ها و با مشت‌های گره کرده و با شعار همیشگی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» یک بار دیگر مقتدرانه تعهد خودشان را نسبت به انقلاب و کشور به نمایش گذاشتند.

امام جمعه کازرون ابراز داشت: مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و نوکری و خدمت به این‌گونه مردم وفادار را جزو افتخارات و ذخیره‌ای برای آخرت خود قلمداد کنند.

خرسند در ادامه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توسط مسئولان را بالاترین و ارزنده‌ترین خدمت توصیف و بیان کرد: مسئولان باید از بداخلاقی‌های سیاسی خود دست بکشند و حل مشکلات اقتصادی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه این حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اتمام حجتی بر مسئولان است.

وی از مسئولان سه قوه خواست که یکدل بوده و پشت سر رهبری حرکت کنند و از خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش حضور باشکوه امروز مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در خرداد ماه 92 عنوان کرد و افزود: دنیای  استکبار باید از این حضور باشکوه مردم درس بگیرد.

خرسند اضافه کرد: جریانات فتنه‌طلب و انحرافی باید از سرنوشت کسانی که در سال 88 فریب آمریکا و اسرائیل را خوردند عبرت بگیرند و بدانند که مردم به خدمت‌گزاران صدیق و در خط رهبری اعتماد دارند.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: گرچه امروزه مردم از برخی مسئولان خود گله‌مند هستند اما بر اصل انقلاب، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی که با خون ده‌ها هزار جوان به ثمر رسیده تا آخرین لحظه پای خواهند فشرد.

مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه کازرون در نخستین ساعات یوم‌الله 22 بهمن با حضور گسترده در میدان شهدای این شهر اجتماع و سپس با مشت‌های گره کرده و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به راهپیمایی پرداختند و در ورزشگاه تختی این شهر اجتماع کردند.

همچنین فرماندار مهر در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22  بهمن در این شهر اظهار داشت: در انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با امید به این ملت قیام کردند و از نخستین روز حضور ایشان در بهشت زهرا نیز بر این جمله تاکید داشتند که به پشتیبانی از این ملت دولت تعیین می‌کنم.

حسینعلی حسین شیری افزود: در جنگ با عراق نیز که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر ما تحمیل شد همان ایمان الهی و تکیه به مردم باعث شد که این انقلاب به مسیر خود ادامه دهد.

فرماندار شهرستان مهر بیان داشت: مردم عامل اصلی تداوم انقلاب هستند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی امروز ثابت کردند که گرانی‌ها و فشار اقتصادی و نوسانات بازار بر اعتقاداتشان هیچ تاثیری نداشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان مهر با بیان این سئوال که آیا دشمنان ما امروز توانسته‌اند با استفاده از حلقه‌های تهاجم خود در قالب تحریم‌های اقتصادی، ارتباطات دیپلماتیک و فشارهای هسته‌ای موفق شوند یا خیر گفت: ما اعداد و ارقام ارائه شده مراکز بین‌المللی را ملاک قرار می‌دهیم چرا که بر پیشرفت علمی و فناوری و رتبه برتر ایران در منطقه اذعان دارند.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور نتیجه استقلال و خودباوری است که حضرت امام (ره) به این مردم هدیه داد و باعث بلوغ و نبوغ جوانان این کشور شد.

حسین شیری ابراز داشت: پیش از انقلاب اسلامی برای این مردم در خارج از کشور تصمیم می‌گرفتند اما امروز با تمام اختلاف سلیقه‌ها، تنوع آرا و با تمام بداخلاقی‌هایی که گاهی مشاهده می‌کنیم، گروه‌ها و جناح‌هایی که از خود مردم هستند در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کنند.

فرماندار مهر بیان داشت: این مشارکت مردمی و فعالیت‌های گروهی و جناحی در چارچوب نظام و دست به دست شدن دولت‌ها نتیجه استقلال سیاسی نظام و نشان دهنده سالم بودن برگزاری انتخابات در ایران است.

عضو شورای تامین شهرستان مهر گفت: حضور مردم در تمام صحنه‌های نظام، مشارکت در مدیریت کشور و قطع ید مستشاران آمریکایی از تصمیم‌گیری برای مردم، از جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مردم‌باوری و اتکا به مردم همان چیزی است که از ابتدا تاکنون مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار مهر در روز عید پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گرم و بی‌نظیر خود در راهپیمایی، بار دیگر حماسه‌ بزرگی خلق و عشق و ارادت خود به ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌های انقلاب و نظام ایران را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/2448/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول