اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون تنیس:

همدان می‌تواند پایلوت تنیس غرب کشور باشد

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون تنیس گفت: با توجه به امکانات سخت‌افزاری موجود تنیس در همدان قابلیت تبدیل به پایلوت تنیس غرب کشور را دارد.

همدان می‌تواند پایلوت تنیس غرب کشور باشد

شاهرخ کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس همدان اظهار داشت: جای خوشحالی است که در چند سال اخیر رشته مفرح تنیس از رشد خوبی در کشور برخوردار بوده و همدان توانسته خود را به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در  این رشته معرفی کند.

وی افزود: حضور سید امیر برقعی در کمیته آموزش فدراسیون و تدریس این مربی خوش‌آتیه کشورمان در کلاس‌های ملی و بین‌المللی، برای استان همدان یک نعمت منحصر به‌ فرد است که در رشد رشته تنیس به صورت حرفه‌ای و آکادمیک در همدان تأثیرات زیادی خواهد داشت.

دبیر فدراسیون تنیس کشور تصریح کرد: قضاوت‌های سید عادل برقعی در مسابقات سطح بالای بین‌المللی و گرنداسلم‌های دنیا قطعاً در آموزش و آشنایی با آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی برای تنیس‌بازان همدانی مثمر ثمر خواهد بود و این مسئولیت با انتخاب برقعی به عنوان رئیس هیئت استان سنگین‌تر از قبل شده است.

وی در ادامه با ابراز تأسف نسبت به وضعیت فعلی تنیس کشورمان نسبت  به گذشته در سطوح بین‌المللی و افت محسوس در رده بزرگسالان این رشته گفت: در گذشته دور سیاست فدراسیون تنیس متمرکز بر بعد قهرمانی و پرداختن به رده سنی بزرگسال بود و از رده سنی پایه و پشتوانه‌سازی در حد زیادی غافل مانده، از این رو باعث شد تا در سطح آسیا سیر نزولی را شاهد باشیم.

کشاورز یادآور شد: عدم تربیت و آموزش تیم‌های پایه تیم ملی برای حمایت و جایگزینی تیم بزرگسالان کشورمان، باعث شد تیم جام دیویس ایران از زیرگروه جهانی به گروه یک، بعد به گروه 2 و در نهایت به گروه 3 آسیا سقوط کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه فدراسیون در حال حاضر چه برنامه‌ها و سیاست‌گذاری جدید برای رفع این مشکل داشته است ابراز داشت: توجه و تمرکز به رده‌های سنی پایه و آموزش اصولی و آکادمیک پسران و دختران مستعد کشورمان سبب شده تا رشته تنیس موفقیت‌های خوبی در رده‌های پایه به دست آورد و کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا در بخش پسران و قهرمانی انفرادی آسیا در بخش دختران نوجوان شاهدی بر این مدعاست.

دبیر فدراسیون تنیس کشور با اشاره به موفقیت‌های تنیس در دو سال اخیر در سطح آسیا و جهان اذعان کرد: کنار موفقیت‌های به دست آمده در مسابقات آسیایی رده‌های سنی، اعزام داوران ایرانی به مسابقات سطح بالای دنیا و مربیان کشورمان به دوره‌های آموزشی و تدریس در کلاس‌های مختلف جهان، در حال حاضر فدراسیون ایران دارای هفت کرسی در سطح بین‌المللی است که نویدبخش آینده روشنی برای تنیس کشورمان است.

وی همچنین در مورد طرح منطقه‌ای شدن تنیس کشور که به تازگی در دستور کار فدراسیون قرار گرفته خاطرنشان کرد: گستردگی جغرافیایی کشور و دوری شهرها و مراکز استان‌ها از هم باعث شد تا از ابتدای سال‌ جاری طرح منطقه‌ای کردن کشورمان به چهار منطقه را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم برنامه‌های فدراسیون را در گسترش این رشته در سراسر کشور شاهد باشیم.

کشاورز متذکر شد: در این طرح ایران به چهار منطقه تقسیم شده تا استان‌های نزدیک هم بتوانند به راحتی با تأملی که با هم دارند در زمینه برگزاری مسابقات چندجانبه، برپایی کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری و سمینارها با استان‌های همسایه در ارتباط بیشتری باشند.

وی در پایان اظهار داشت: طرح منطقه‌ای کشور در فدراسیون تنیس باعث خواهد شد به جای اینکه هر سال فقط یک بار در مسابقات قهرمانی کشور استعدادها و نخبگان این رشته را شناسایی کنیم حداقل در سال پنج تا هشت بار با برگزاری رقابت‌های چندجانبه به این هدف دست یابیم.

انتهای پیام/89020/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول