اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها:

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید تا پایان سال 91 آماده شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تا پایان سال 91 باید آماده شود اما زمان ابلاغ آن مشخص نیست.

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید تا پایان سال 91 آماده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله شاطری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اسلامی شدن دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت موضوع سند اسلامی شدن دانشگاه اظهار داشت: زمان ابلاغ سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها مشخص نیست، چنانچه هر زمانی که کارهای کارشناسی این سند انجام شود، زمان ابلاغ آن نیز مشخص می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون مراحل کارشناسی این سند در حال انجام است و تا پایان سال 91 باید آماده شود.پس از انجام مراحل کارشناسی این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقال تا تصویب شود و پس از تصویب شورای عالی زمان ابلاغ این سند به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: اگر بتوانیم مراحل تصویب سند دانشگاه اسلامی را با توجه به تراکم دستور جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 91 انجام دهیم، این سند در انتهای سال یا ابتدای سال 92 ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله شاطری درباره فعالیت‌های صورت گرفته در رابطه با اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند که می‌توان به تقویت ظرفیت‌های معرفتی، مهارتی اساتید اشاره کرد که در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: در ارتباط با مباحث فرهنگی هم دانشگاه‌ها با ایجاد معاونت فرهنگی و اهتمام به این مسئله، اقدامات مناسبی برای پرداخت بیشتر به حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها انجام داده‌اند که این هیچ مغایرتی با رسالت وظایف فرهنگی کل دانشگاهیان ندارد.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: پرداختن به فرهنگ مسئولیت و رسالت همه دانشگاهیان است و همه حوزه‌های مختلف دانشگاهی، در عرصه آموزشی خود، شخصیت، رسالت و رویکرد فرهنگی دارند.

وی افزود: اسلامی شدن دانشگاه‌ها سیاست‌های کامل‌تری می‌طلبد که در تدوین سند دانشگاه اسلامی که جزو اولین اسناد ملی برای ایجاد فضای اسلامی در دانشگاه‌ها در حوزه آموزش عالی است، توجه ویژه‌ای به آن شده است.

حجت‌الاسلام شاطری تصریح کرد: تلاش کردیم سند خوبی که با حضور آیت‌الله مصباح و آقای دکتر حداد عادل و وزرای بهداشت و علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 76 کار شده بود را با توجه به اقتضائات، شرایط و حرکت تمدنی نظام به روز و بهینه کنیم.

حجت‌الاسلام شاطری درباره نحوه ارتباط دانشگاه‌ها با سیاست‌های مصوب در چارچوب سند دانشگاه اسلامی هم گفت: سیاست مصوب در چارچوب سند دانشگاه اسلامی، در دو حوزه علم و فرهنگ است و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها افزود: سند دانشگاه اسلامی از اسناد بالادستی آموزش عالی کشور است، در این راستا دانشگاه‌ها موظف هستند در این چارچوب، برنامه خود را هماهنگ و همسو با سیاست سند پیش ببرند.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: این سند در 4 بخش نظام‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و مدیریت تنظیم شد. هر کدام از بخش‌ها دارای چندین راهبرد است که در مجموع بیش از 260 سیاست اجرایی و بیش از 340 طرح مصوب برای اجرایی شدن راهبردها به تصویب رسیده است.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با برشمردن اصول و مبانی علمی و دینی که در تنظیم سند رعایت شده است، تاکید کرد: لازم است سند پیشین اسلامی شدن دانشگاه‌ها بازنگری شود و تدوین سند جدید بر اساس اقتضائات و شرایط روز شکل گیرد.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول