اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری خبر داد

راه‌اندازی کمیته خیران در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از فعال شدن کمیته خیران در دانشگاه‌ها خبر داد.

راه‌اندازی کمیته خیران در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی‌اکبر متکان صبح امروز در حاشیه افتتاح 10 پروژه عمرانی و آزمایشگاهی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بودجه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در سال‌های اخیر از رشد 100 تا 150 درصدی برخوردار شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون که بسترهای لازم برای فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه محقق شده است، فعالیت‌های تحقیقاتی باید کاربردی شود.

این مسئول به تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی در کنار بودجه‌های جاری به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اشاره کرد و گفت: با حمایت‌هایی که از سوی وزارت علوم صورت گرفته است، سه پروژه کلان ملی در این دانشگاه مشغول به کار است.

متکان، جذب اساتید در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری را گامی برای تخصصی کردن این مرکز علمی و تحقیقاتی دانست و خاطر نشان کرد: تخصصی شدن این دانشگاه در کشور، چشم‌انداز خوبی را برای بخش کشاورزی کشور رقم می‌زند.

معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تکمیل پروژه کلاس‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه مشکل دوره‌های تحصیلات تکمیلی حل می‌شود.

متکان، مازندران را قطب کشاورزی کشور عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت‌های بخش آزمایشگاهی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در حدی است که در آینده‌ای نزدیک شاهد نوآوری‌های علمی و تحقیقاتی در این عرصه خواهیم بود.

وی از فعال شدن کمیته خیران در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: وزیر علوم تشکیل کمیته خیران در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد تا در جهت توسعه فضاهای دانشگاهی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون وزیر علوم به حمایت 18 میلیارد تومانی خیران دانشگاهی در سال‌ جاری اشاره کرد و یادآور شد: خیران کشور برای توسعه فضای دانشگاهی به کمک دولت آمده و در توسعه و تجهیز فضاهای دانشگاهی همت کردند.

گفتنی است، رهاورد سفر معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تخصیص اعتبار 50 میلیون تومانی برای فعالیت‌های تحقیقاتی، خرید تجهیزات به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بوده است.

انتهای‌پیام/86006/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول