اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تحول در علوم و اسلامی شدن دانشگاه‌ها 20 سال زمان می‌خواهد/ هنوز عزم جدی نمی‌بینم

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تحول و اسلامی شدن دانشگاه‌ها از زمانی که کار به صورت جدی آغاز شود 20 سال زمان نیاز دارد، گفت: هنوز اقدام جدی در این زمینه آغاز نشده و عزم جدی مشاهده نمی‌شود.

تحول در علوم و اسلامی شدن دانشگاه‌ها 20 سال زمان می‌خواهد/ هنوز عزم جدی نمی‌بینم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها از مسائل ریشه‌ای است که از آغاز انقلاب تاکنون مطرح بوده است، اظهار کرد: امام(ره) نسبت به مسئله اسلامی شدن دانشگاه‌ها اهتمام جدی داشتند و در ستاد انقلاب فرهنگی نیز در همان اوایل این مسئله پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول در علوم انسانی به دلیل گستردگی و عمق کار به افراد متخصص در عرصه‌های مختلف علوم دانشگاهی نیاز دارد گفت: انجام این کار به وسیله امکانات محدود امکان‌پذیر نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تحول در همه دانشگاه‌ها و رشته‌ها مطابق با فرهنگ اسلامی کاری نیست که بتوان آن را در چند روز انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز آنگونه که باید و شاید در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها اقدامی صورت نگرفته است، اضافه کرد: پس از اینکه مقام معظم رهبری نسبت به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول در علوم تاکید کردند شورای انقلاب فرهنگی حرکت جدیدی را شکل داد و البته با گذشت سه سال از آن زمان هنوز دستاورد قابل توجهی را شاهد نیستیم هرچند که کار فرهنگی زمان‌بر است.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: به دلیل گستردگی کار در عرصه اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تحول علوم، نیاز به نیروی فراوان و مشارکت گسترده است.

وی با بیان اینکه باید برای تحول در هر رشته یک کارگروه تشکیل شده و البته هماهنگ کردن این کارگروه‌ها هم کار بسیار دشواری است بیان کرد: تحول بنیادین در علوم دانشگاهی در رشته‌های مختلف به دلیل بهره‌مندی از اساتید و افراد با سلیقه‌های مختلف، گرایش‌های سیاسی و فکری متفاوت کار بسیار سنگینی است و مهم این است که پس از شکل‌گیری این مجموعه بتوان همه را در قالب یک سیاست هماهنگ کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تحول در علوم و اسلامی شدن دانشگاه‌ها از زمانی که کار به صورت جدی آغاز شود 20 سال زمان نیاز دارد، گفت: هنوز اقدام جدی در این زمینه آغاز نشده و عزم جدی مشاهده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای این کار باید ابتدا یک گروه محدود تشکیل شده و مشخص شود و سپس در گروه وسیع‌تری طرح تهیه شده مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از جمع‌بندی انتقادات و پیشنهادات یک مقام فوق طرح را امضا کرده که ضمانت اجرایی داشته باشد و امیدواریم کسانی که به این عرصه وارد شده‌اند بتوانند به موفقیت لازم دست یابند.

انتهای پیام/2258/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول