اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

افتتاح 26 پروژه برق‌رسانی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: این شرکت26 پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد و 650 میلیون تومان را در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال به بهره‌برداری می‌رساند.

افتتاح 26 پروژه برق‌رسانی در فارس

محمدرضا مشفقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: 11 پروژه خطوط فوق توزیع، فیبر نوری، دیسپاچینگ، مخابرات و همچنین 15 پروژه  احداث و افزایش ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع از جمله طرح‌های در دست اجرای دهه فجر سال جاری در استان فارس است.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای فارس مانند سال‌های گذشته در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف وزارت نیرو در عین حال وجود تنگناهای مختلف و تحریم‌های گوناگون، با تمام توان و امکانات و با استفاده از ظرفیت‌های معنوی، انسانی و علمی در دستیابی به برق مطمئن و پایدار در استان‌های فارس و بوشهر گام‌های مهم و اساسی در خدمت‌رسانی به مردم برداشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: برق منطقه‌ای فارس در دولت‌های نهم و دهم اقدام به احداث 282 پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر 985 میلیارد و 841 میلیون تومان در استان‌های بوشهر و فارس کرده است.

مشفقیان تصریح کرد: تولید نیروی برق در سال 1384 در استان فارس و بوشهر یک‌هزار و 662 مگاوات بوده، که برای تامین انرژی مصرفی به دریافت 929 مگاوات از شبکه سراسری نیاز داشتیم اما با تلاش‌های انجام شده هم‌اکنون با تولید 5 هزار و 418 مگاوات با احتساب انرژی اتمی صادرکننده برق به استان‌های همجوار هستیم.

وی بیان داشت: تعداد ایستگاه‌های 400 کیلوولت شرکت برق منطقه‌ای فارس در سال 13834 پنج مورد بود، در حالی که هم‌اینک به 15 ایستگاه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اضافه کرد: در هفت سال گذشته نیز 33 ایستگاه فوق توزیع 66 کیلوولت و 132 کیلوولت در منطقه احداث شد، که نسبت به ایستگا‌ه‌های فوق توزیع در سال 1385 حدود 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مشفقیان ابراز داشت: در بخش ارتباطات بین ایستگا‌ه‌ها نیز نصب و راه‌اندازی 17 دستگاه پایانه راه دور مخابراتی، به منظور جمع‌آوری اطلاعات ایستگاه‌های برق در سطح استان فارس از طریق دیجیتال و مشاهده آن در مرکز دیسپاچینگ شیراز با صرف اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 250 میلیون ریال صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 2448/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول