اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سمیرم خبر داد

ارائه 210 طرح علمی به مرحله منطقه‌ای جشنواره جابر بن حیان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: از 857 طرح علمی جشنواره جابر بن حیان در سمیرم 210 طرح به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

ارائه 210 طرح علمی به مرحله منطقه‌ای جشنواره جابر بن حیان

سید ضیاء موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم هدف از برگزاری جشنواره پژوهش‌های علمی دانش‌آموزی جابربن حیان را ایجاد یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز علمی بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح در دوره ابتدایی، دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی بالاتر با روحیه پژوهش‌گری و تحقیق به تمام مسائل جامعه و زندگی خود نگاه کنند و همچنین دانش‌آموزان خلاق و مبتکر که دارای استعدادهای علمی هستند، شناسایی می‌شوند.

وی این طرح را گامی استوار در راستای تحول بنیادین دانست و افزود: افزایش اعتماد به نفس و خودباوری، پرورش مهارت دانش‌آموزان، افزایش قدرت دفاع و نوآوری و ابتکار از جمله اهداف جشنواره جابر بن حیان است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم تعداد مدارس شرکت کننده در این جشنواره را 65 آموزشگاه اعلام کرد و افزود: در مرحله آموزشگاهی یک‌هزار و 780 دانش‌آموز 857 طرح علمی را به مدارس ارائه دادند که پس از داوری، 210 طرح علمی به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

وی با اشاره به انواع طرح‌های علمی اظهار داشت: از طرح‌های ارائه شده، 45 طرح ساخت و تولید (اختراع)، 40 طرح جمع‌آوری، 57 طرح آزمایش، 39 طرح مدل و 45 طرح تحقیق است.

موسوی با اشاره به این‌که جشنواره جابر بن حیان در چند مرحله گزینشی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شیوه‌نامه اجرایی آن در 25 آبان‌ماه به مدارس ارسال شد و دانش‌آموزان از اول آذرماه آغاز به کار کردند که در هفته آخر دی‌ماه نمایشگاهی برای داوری و بازدید طرح‌های ارائه شده در مدارس برگزار شد.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز دهه فجر مرحله منطقه‌ای نمایشگاه پژوهش‌های علمی جشنواره جابر بن حیان به نمایش عموم گذاشته شده است که از میان این آثار بهترین اثرها و طرح‌های دانش‌آموزی انتخاب و به مرحله استانی راه می‌یابند.

گفتنی است، این نمایشگاه تا 15 اسفندماه در محل مرکز تحقیقات معلمان سمیرم برپا است که علاقه‌مندان و دانش‌آموزان می‌توانند از آن بازدید کنند.

انتهای‌پیام/2301/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول