اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مذاکره با آمریکا سیاست هویج و چماق است/ فشار با مذاکره برابر نیست

خبرگزاری فارس: آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی مذاکره با آمریکا را سیاست هویج و چماق دانست و گفت: چطور می‌شود به مذاکره با آمریکا اعتماد کرد وقتی که این کشور شدت فشارهای اقتصادی علیه ایران را افزایش می‌دهد.

مذاکره با آمریکا سیاست هویج و چماق است/ فشار با مذاکره برابر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امام جمعه این شهر ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پیرامون اظهارات اخیر معاون اوباما پیرامون مذاکره مستقیم با ایران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در جمع نیروی هوایی مسئله را کاملا روشن کردند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ فشار با مذاکره برابر نیست چگونه است که آمریکا از یک سو تحریم‌ها و فشارهای خود را علیه ایران شدت بخشیده و از سوی دیگر خواهان مذاکره با ایران است این سیاست سیاست هویج و چماق است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌‌ها برای جبران شکست‌های خود چاره‌ای جز مذاکره با ایران نمی‌بینند، بیان کرد: آمریکا به این موضوع پی برده است که ایران در معادلات جهانی نقش مهمی دارد و برای بقای خود باید با ایران وارد مذاکره شود اما این بار هم راه را غلط انتخاب کرده، چرا که مذاکره با فشار تحریم و زور منافات دارد.

*مذاکره‌ای که آمریکایی‌ها می‌خواهند مذاکره زورگویان با کشورهای ضعیف است

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه ملت ولایت‌مدار و شجاع ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی غرب تا به حال تسلیم نشده و هرگز هم تسلیم نخواهد شد، تصریح کرد: آمریکا از یک سو فشارهای اقتصادی خود را علیه ایران شدت بخشیده و از سوی دیگر بحث دیپلماسی را پی می‌گیرد آنها همواره به دنبال انزوای بین‌المللی ایران هستند مذاکره‌ای که آنها می‌خواهند مذاکره زورگویان با کشورهای ضعیف است اما امروز ایران اسلامی در اقتدار و قدرت قرار دارد و زیر بار ظلم و زور نمی‌رود و از خواسته‌های خود قدمی عقب نشینی نمی‌کند.

 دری نجف‌آبادی با بیان اینکه ایران اسلامی با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تا آخرین قطره خون خود پای نظام ایستاده است، افزود: ایران با در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی در برابر فشارهای آمریکا می‌ایستد و با صرفه‌جویی و پرهیز از مصرف اضافی در برابر فشارهای تحریم و تهدید مقاومت می‌کند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با همت‌های بلند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیاری که دارد در همه زمینه‌ها به موفقیت دست خواهد یافت.

*حضور در راهپیمایی 22 بهمن  یعنی آبروی نظام و آبروی اسلام

خطیب جمعه اراک گفت: حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجدد با رهبری و شهدا است و این حضور یعنی آبروی نظام و آبروی نظام یعنی آبروی اسلام.

دری نجف‌آبادی با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: 22 بهمن روز دفن دیکتاتوری، پیروزی حق بر باطل، شکست شیطان بزرگ و گفتن نه بزرگ به استکبار است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: 22 بهمن روز عزت و اقتدار ایران اسلامی است که به بدون شک مردم با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجددی با انقلاب، رهبری، شهدا و امام شهدا خواهند داشت.

وی خاطر نشان ساخت: یوم الله 22 بهمن یادآور حماسه پیروزی، تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره)، روز بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و ادای احترام به مقام شهیدای سرفراز و همه ایثارگرانی است که در پیروزی انقلاب و حفظ دست‌آورد‌های آن، ایفای نقش کردند.

*حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن اوج اقتدار، اراده و عزم ملی است

امام جمعه اراک گفت: حضور در راهپیمایی وظیفه هر ایرانی است بحث این نیست که مواد غذایی در کشور کم است و یا تورم شدید است اینها مسائل حاشیه‌ای است که خود حل می‌شود بحث مهم عزت انقلاب و اسلام است ما باید با حضور در راهپیمایی 22 بهمن با خدا باشیم و به مسائل و مشکلات توجه نکنیم چرا که آبروی نظام آبروی اسلام است.

دری نجف‌آبادی اظهار داشت: حضور یکپارچه و حماسی در راهپیمایی 22 بهمن اوج تبلور، اقتدار، اراده و عزم ملی ملت بزرگ ایران اسلامی است که به باور جهانیان خواهد آورد و برگ زرین دیگری بر افتخارات میهن عزیزمان خواهد نشاند.

خطیب جمعه اراک افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور به افتخارات بزرگی دست پیدا کرده است اجرای طرح توسعه پالایشگاه اراک با 3.5 میلیارد و تولید 15 میلیون لیتر بنزین از مازوت به صورت روزانه افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است که در سایه خود باوری ملت ایران به دست آمده است.

وی با اشاره به اقتدار نیروی مسلح در ساخت تجهیزات نظامی بیان کرد: امروز نیروهای مسلح با اقتدار، تمامی تجهیزات نظامی را بدون کوچکترین وابستگی و براساس پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز می‌سازند که این امر نیز از دستاوردهای بزرگ انقلاب در کنار دستاوردهایی چون علوم پزشکی، موشکی، علمی و فناوری است.

*سفر رئیس جمهور به مصر فرصتی برای حل بحران سوریه است

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به مصر خاطر نشان ساخت: این سفر می‌تواند منشا برکات فراوانی برای کشورهای اسلامی باشد که از این فرصت باید برای حل بحران سوریه بهره برد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: چگونه است مردم کشورهای سوریه، بحرین، پاکستان و عراق بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند و کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: ایران هوسی در سوریه ندارد معتقد است کشورهای دیگر تفنگ و سلاح ندهند چرا که مردم سوریه خود می‌توانند برای خود تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/87004/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول