اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

آمریکا برای جبران شکست‌ها به مذاکره با ایران نیاز دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام گفت: آمریکا برای جبران شکست‌ها نیاز به مذاکره با ایران دارد که این‌گونه در تکاپوی روزنه‌ای برای برقراری ارتباط و مذاکره است.

آمریکا برای جبران شکست‌ها به مذاکره با ایران نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این‌که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: روز 22 بهمن روز تجلی عزم و اراده ملت غیور ایران برای ادامه راه امام و شهیدان است.

امام جمعه چرام تصریح کرد: در روز 22 بهمن مردم با حضور یکپارچه و با شکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن به جهانیان به خصوص استکبار نشان خواهند داد که بر همان عهد و راهی که امام راحل و شهیدان رفتند هستند و در هیچ شرایط از مسیر رفته بر نخواهند گشت.

وی افزود: 22 بهمن تأیید راه و هدف امام و تأیید نظام اسلامی می‌باشد که مردم با حضور خود مهر تأییدی بر صحت و به حق بودن انقلاب خواهند زد و نشان خواهند داد که تحریم‌ها و تهدیدها هرگز بر اراده راستین مردم هیچ تأثیری نخواهد گذاشت.

*هدف آمریکا از مذاکره یک برگ برنده در خاورمیانه است

خطیب جمعه چرام در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی عنوان کرد: معظم‌له در این دیدار با اشاره به سخنان اخیر سران آمریکا مبنی بر تمایل مذاکره با ایران فرمودند اینان در گفتار خود صادق نیستند.

خطیب جمعه چرام اضافه کرد: مذاکره یعنی از روی حسن نیت و با شرایط برابر در میز مذاکره شرکت کردن در حالی که اینان دم از مذاکره می‌زنند و در حال فشار و تحریم علیه نظام اسلامی هستند که این دو با یکدیگر سازگار نیستند.

حجت‌الاسلام طزری با بیان این‌که مقام معظم رهبری هدف از این مذاکره را نیاز آمریکا به یک برگ برنده در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: امروز با یک نگاه به اوضاع آمریکا و شکست‌های پی‌ در ‌پی در منطقه خاورمیانه، مانند افغانستان، عراق و به خصوص سوریه، این کشور برای جبران شکست‌ها نیاز به یک برگ برنده دارد که آن را در مذاکره ظاهری با جمهوری اسلامی می‌داند.

وی با اعلام این‌که نظام اسلامی هرگز پای میز مذاکره نخواهد رفت چرا که هیچ‌گونه حسن نیت در این سخنان نمی‌بیند، خاطرنشان کرد: مذاکره چیزی جز حیله و نیرنگ نیست و تاریخ انقلاب اسلامی به روشنی گواه این مسئله است که هرکجا با آن‌ها مذاکره‌ای صورت گرفت به تعهدات خود عمل نکرده بلکه دشمنی‌ها و باج‌خواهی‌ها را شدت بخشیدند.

امام جمعه چرام در این شرایط مذاکره را تن دادن به خواسته‌های نامعقول و ذلت بار دانست و تأکید کرد: ملت شریف ایران هرگز زیر بار این ذلت نخواهند رفت و به هیچ‌کس هم اجازه این عمل را نخواهد داد.

طزری نکته دیگر در بیانات معظم‌له را تأکید بر وحدت بین جامعه و مردم ذکر کرد و متذکر شد: هر کجا ما توانسته‌ایم به پیروزی دست یابیم و در مقابل دشمن ایستادگی کنیم در پرتو وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولین بوده است.

امام جمعه چرام اضافه کرد: هر جا از ناحیه دشمن ضرری متوجه ما شده است اختلاف و تفرقه بوده، چرا که مسئولان و مردم باید بدانند اختلاف و تفرقه موجب آسیب زدن به نظام می‌شود.

*تنها راه پیروزی بر استکبار مقاومت است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیروزی مقاومت مردم و نظام سوریه بر توطئه غربی عربی، گفت: بعد از دو سال از توطئه غربی عربی علیه نظام سوریه و مقاومت جانانه مردم سوریه، دشمنان نظام سوریه به فکر مذاکره با سوریه ‌افتاده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با بیان این‌که آنان ادعا می‌کردند، می‌توانند در عرض دو هفته نظام سوریه و شخص بشار اسد را ساقط کنند بعد از دو سال غارت، تجاوز و قتل عام بیگانگان راه به جایی نبردند و اکنون سخن از مذاکره می‌زنند، یادآور شد: این امر بار دیگر غلبه استقامت و پایداری در مقابل توطئه‌ها را نشان داد.

انتهای پیام/82002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول