اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهمانپرست در جمع فعالان حوزه و دانشگاه مطرح کرد

رفع بحران سوریه از مسیر مسالمت‌آمیز/ نقاط روشن در مذاکره با معاذالخطیب

خبرگزاری فارس: رامین مهمانپرست گفت: رفع بحران سوریه از مسیر رویکرد مسالمت‌آمیز، گفت‌وگو و ایجاد دولت موقت ممکن است و مذاکره معاذ‌الخطیب با دولت نقطه مثبتی تلقی می‌شود.

رفع بحران سوریه از مسیر مسالمت‌آمیز/ نقاط روشن در مذاکره با معاذالخطیب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد رامین مهمانپرست صبح امروز در همایش دست برتر در جمع فعالان حوزه و دانشگاه در محل سالن اجتماعات صبا صدا و سیمای مشهد اظهار کرد: در چارچوب سیاست خارجی خود رژیم صهیونیستی و آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی افزود: رابطه با آمریکا مطابق با چارچوبی که مقام معظم رهبری فرمودند تا زمانیکه آمریکا در سوء نیت، اعمال و رفتار خود تغییر ایجاد نکند، مذاکره با آمریکا موضوعیت و مشروعیت ندارد.

مهمانپرست با بیان اینکه با عنوان قدرت منطقه برای حل بحران منطقه اعمال آمادگی می‌کنیم، یادآور شد: مذاکره در چارچوب مشخص خود با شرط و رفتار عادلانه و حسن نیت طرفین قابل قبول است و ایران می‌تواند از ظرفیت خود با عنوان رئیس جنش عدم تعهد استفاده و در مسیر حل بحران‌های منطقه گام بردارد.

وی تصریح کرد: مذاکره همراه با فشار حسن نیتی در آن نیست و آمریکا امروز اگر خواستار مذاکره با ایران است باید تغییر رویه دهد.

سخنگوی وزیر امور خارجه با اشاره به بحران سوریه گفت: مهم‌ترین کمک به سوریه این است که کشورهای دیگر در تصمیم‌گیری‌های کلان سوریه چون انتخابات مداخله‌گری نکنند؛ آمریکا به عنوان مدعی دموکراسی باید خواستار آتش‌بس و پایان جنگ در سوریه شده و انتخابات با رأی آزاد مردم برگزار شود.

وی ادامه داد: اگر آمریکا از برگزاری انتخابات در سوریه هراس دارد به معنی این است که در انتخابات مبتنی بر رأی مردم که کسی جزء مهره از پیش تعیین شده آمریکا برنده انتخابات شود.

مهمانپرست با تأکید بر اینکه تحریم و فشارهای اقتصادی نمی‌تواند سبب از دست کشیدن مردم ایران از اصول خود شود، خاطر نشان کرد: باید مدیریت صحیح برای ایجاد راهکارهای جدید و کارآمد در مسیر رهایی تحریم و استقلال داشته باشیم.

وی طرح 6 ماده‌ای در مسیر رفع بحران‌های سوریه را راه‌حل مناسبی برای رفع درگیری‌های این کشور توصیف کرد و گفت: این طرح خواستار توقف درگیری، ارسال نکردن سلاح به داخل سوریه، کاهش مداخله‌گری نظامی در سوریه، ایجاد زمینه برای حضور رسانه‌های مختلف برای تبیین واقعیات و مواردی از این قبیل در مسیر ایجاد امنیت و ثبات در سوریه است.

سخنگوی وزیر امور خارجه ادامه داد: اعلام آمادگی معاذالخطیب رهبر یکی از جریان‌های مخالف دولت سوریه با بشار اسد مثبت توصیف می‌شود، چرا که راه‌حل بحران سوریه رویکرد مسالمت‌آمیز، گفت‌وگو و تشکیل دولت موقت، پارلمان و قانون اساسی است.

مهمانپرست با اشاره به سفر احمدی‌نژاد به مصر اذعان کرد: موفقیت این سفر را باید در بازتاب غرب و رسانه‌های وابسته به آن جستجو کرد اگر رژیم صهیونیستی و ایادی وابسته به آن خشنود باشند یعنی نتایج رضایت‌بخش نبوده و اگر این سفر سبب نارضایتی آنان شود نشان دهنده این است که دستاوردهای موفقی را در سفر احمدی‌نژاد به مصر داریم.

انتهای پیام/70023/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول