اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر:

40 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بوشهر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: 40 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بوشهر هستند.

40 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان بوشهر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، صدرالله محتشم ظهر امروز در آیین افتتاح ایستگاه مطالعه مطبوعات در برازجان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و تجهیز کتابخانه‌ها و اماکن فرهنگی امری لازم در جامعه است.

وی ادامه داد: رشد و توسعه هر جامعه نیازمند آگاهی است و کتاب یکی از زیرساخت‌های مهم برای این آگاهی محسوب می‌شود و بدون تردید رونق فعالیت‌های کتابخانه‌های استان گامی ارزشمند در مسیر توسعه و پیشرفت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کتابخانه‌های استان اقدامات ارزنده‌ای طی چند ماه گذشته انجام گرفته و این امر در بهبود کیفیت فعالیت کتابخانه‌ها تأثیرگذار بوده است.

محتشم تصریح کرد: هم‌اینک استان بوشهر در مجموع دارای 78 کتابخانه با 40 هزار نفر عضو است که امیدوار هستیم با افتتاح کتابخانه‌های در دست احداث این میزان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 670 هزار نسخه کتاب در قالب 507 هزار عنوان در کتابخانه‌های سراسر استان موجود است.

محتشم با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان بوشهر گفت: راه‌اندازی پنج ایستگاه مطالعه برای استان بوشهر مصوب شده که امیدوار هستیم یک ایستگاه به برازجان تخصیص یابد.

 فرهنگ‌سازی در گسترش مطالعه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز اظهار داشت: دهه فجر یادآور سرافرازی و افتخار ملت انقلابی ایران اسلامی است.

ابوالقاسم محمدزاده افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی باید مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گیرد و امیدوار هستیم، افتخارات و دستاوردهای مهم این نظام به خوبی منعکس شود.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و مطالعه اذعان داشت: فرهنگ‌سازی در زمینه گسترش مطالعه امری لازم برای جامعه کنونی است.

این مسئول بیان داشت: در وضعیت موجود که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است، باید فرهنگ‌سازی کنیم و الگوی مصرف را برای مردم تبیین کنیم.

محمدزاده از آمادگی اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان برای همکاری با کتابخانه‌ها خبر داد و اذعان داشت: همه باید در بالا بردن سطح فرهنگی جامعه همت کنند.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول