اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول 34 سال حکومت انقلاب اسلامی

755 عنوان کتاب در کردستان منتشر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از انتشار 755 عنوان کتاب در طول 34 سال عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی در استان کردستان خبر داد.

755 عنوان کتاب در کردستان منتشر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: استان کردستان مهد هنرمندان نامی مشور است به طوری که همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و به دلیل همین ویژگی‌های خاص فرهنگی رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان در اردیبهشت سال 88، کردستان را استانی فرهنگی نامیدند.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های فرهنگی در استان کردستان همچون سایر نقاط کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نمود بیشتری داشته است، افزود: ترویج اقدامات فرهنگی در دولت نهم و دهم و دگرگونی حاصل شده در این عرصه به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم از سال 84 تاکنون  توسعه فرهنگی شتاب گرفته است.

میمنت‌آبادی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت نهم و دهم در توسعه شاخص‌های فرهنگی را زمینه‌سازی برای خروج از تصدی‌گری و بعد نظارتی دولتی عنوان کرد و یادآور شد: راه‌اندازی مؤسسات دولتی و هنری با حضور و مشارکت هنرمندان و روزنامه‌نگاران از دیگر اقدامات دولت و انقلاب اسلامی در طول 34 سال گذشته بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 755 عنوان کتاب در استان منتشر شده است که 236 عنوان آن مربوط به دولت‌های گذشته و 519 عنوان نیز در دولت‌های نهم و دهم بوده است.

میمنت‌آبادی عنوان کرد: 153 فیلم کوتاه نیز در این مدت در استان تهیه شده است که 110 مورد آن در دولت نهم و دهم ساخته شده است.

وی به برگزاری 38 جشنواره بزرگ ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در استان کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 10 جشنواره در دولت‌های قبلی اجرا و 28 مورد دیگر آن مربوط به دولت نهم و دهم بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین افزود: در حال حاضر 18 آموزشگاه آزاد فرهنگی و هنری در استان فعالیت دارند که 12 آموزشگاه آن مربوط به دو دولت اخیر است.

میمنت‌آبادی در ادامه به اجرای 606 نمایش در استان کردستان اشاره کرد و گفت:انجام شده، اظهار کرد: از این تعداد 228 مورد مربوط به دولت‌های گذشته و 338 مورد دیگر در دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

وی تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان را در حال حاضر 273 مورد عنوان کرد و افزود: تنها 78 مورد از این تعداد در دولت‌های گذشته ایجاد شده است که تا پایان امسال هم 27 مورد به تعداد کل کانون‌ها اضافه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را 17 هزار و 200 نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/79005/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول