اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال تا پایان بهمن ماه

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال تا پایان بهمن ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه کار گروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: از بین دستگاه‌هایی که تعهد اشتغال خود را تحقق بخشیده‌اند مرکز رشد واحدهای فناوری با 80 درصد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با 94 درصد تعهد اشتغال خود بیشترین و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با 24 درصد عمل به تعهدات اشتغال کمترین فعالیت و کار و تلاش در این حوزه را داشته‌اند.

وی تاکید کرد: چهار دستگاه اداره کل امور زندان‌ها با 38 درصد تعهد اشتغال،‌ جهاد کشاورزی با 45 درصد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با 24 درصد و کمیته امداد با 39 درصد جزو دستگاه‌هایی هستند که زیر 50 درصد تعهد اشتغال خود را عملیاتی کرده‌اند که امیدواریم در ماه‌های باقیمانده از سال این دستگاه‌ها با حرکت و تحرکی جدی در عملیاتی کردن تعهد اشتغال خود دست به کار شده و آستین بالا بزنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان گفت: البته برخی دستگاه‌ها نیز دو تا سه برابر تعهد خود ایجاد اشتغال کرده‌اند که بر همین اساس معدل و میانگین تعهد اشتغال استان به 85 درصد رسیده است.

نیکزاد به برگزاری جلسات تخصصی در کمیته امداد و نهاد‌های حمایتی در توسعه و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: سه دستگاه دیگری که زیر 50 درصد به تعهد اشتغال خود عمل کرده‌اند باید موضوع را به جد پیگیری کنند تا حداقل به بیش از 50 درصد رقم ایجاد اشتغال خود را برسانند.

این مسئول یادآور شد: با این روند تا پایان بهمن ماه 100 درصد تعهد اشتغال استان عملیاتی می‌شود و ما تا آخر سال حتی می‌توانیم بیشتر از تعهد اشتغال استان زمینه و فرصت حرکت رو به جلو را فراهم کنیم.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به اینکه در این جلسه توسط اداره کل زندان‌های استان تعهد 781 میلیون تومانی اشتغال و معرفی برخی از مددجویان برای پرداخت تسهیلات کم بازده صورت گرفته است، بیان داشت: اغلب مددجویان امور زندان‌های استان زندانیان آزاد شده‌ای هستند که با پرداخت تسهیلات فرصت اشتغال برای آنها فراهم می‌شود که در حال حاضر نیز 141 پرونده در دو بانک عامل وجود دارد تا بتوانند به سرعت تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کنند.

نیکزاد افزود: دستگاه اجرایی همچون جهاد کشاورزی نیز در ثبت اطلاعات در سامانه رصد با مشکلاتی مواجه بودند که بر اساس وعده آنها ظرف دو هفته آینده مشکلات برطرف شده و ثبت اطلاعات شاغلان در این بخش به این مجموعه اضافه خواهد شد.

استاندار اردبیل در خصوص عقب‌ماندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعهدات اشتغال نیز تصریح کرد: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سایر دستگاه‌ها خواسته تا به جبران کمبودها در این زمینه کمک کنند و اجازه دهند بیش از هر زمان دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اولویت پرداخت تسهیلات و ایجاد زمینه‌های مناسب شکل بگیرد.

موافقت با پرداخت تسهیلات دو طرح تولیدی و علمی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای شرکت تعاونی ظفر جوجه مجری توسعه پرورش مرغ مادر در سرعین مطرح شد که اعضای کارگروه اشتغال استان با پرداخت تسهیلات به این سرمایه‌گذار موافقت کردند.

در ادامه این جلسه طرحی از سوی یکی از مجریان نخبه و عضو بنیاد ملی نخبگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر اساس این طرح در استان اردبیل با تامین نیمی از تکنولوژی‌ها امکان تولید تکنولوژی جدید در خصوص صنایع سنگی‌کار و CNC در شهرک صنعتی شماره دو که باید به مرحله انبوه برسد مطرح شد و اعضای کارگروه با پرداخت تسهیلات موافقت کرده و قرار شد پرونده برای رسیدگی بیشتر از طریق شرکت‌های دانش ‌بنیان مورد پیگیری و هدف‌گذاری قرار گیرد.

استاندار اردبیل اذعان داشت: این طرح توسط کمیته دانش‌بنیان ارائه شده بود که خود مجری نیز تعهد می‌کرد تا در قبال پرداخت تسهیلات وثیقه مورد نیاز را نیز به بانک ارائه کند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول