اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

تحقق 60 درصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از انجام تعهد اشتغال 60 درصدی بخش کشاورزی در سال جاری در شهرستان خلخال خبر داد.

تحقق 60 درصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در جلسه توسعه کشاورزی شهرستان خلخال اظهار داشت: از اول امسال 32 جلسه توسعه کشاورزی در شهرستان خلخال انجام شده که در این جلسات 454 طرح مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد 22 طرح مربوط به شرکت‌های تعاونی است که فعالیت آنها منجر به اشتغالزایی 641 نفر با اعتباری بالغ بر 193 میلیارد ریال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه توسعه کشاورزی امروز نیز 17 طرح با اشتغالزایی 25 نفر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال تصویب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: با توجه به استعداد منطقه خلخال در بخش شاهرود و بخش خورش رستم و استقبال و رغبت کشاورزان برای کاشت پیاز زعفران حمایت از این حوزه انجام شده و پیش‌بینی می‌شود 40 تن پیاز مورد نیاز کشاورزان با هماهنگی با استان خراسان رضوی تامین و به شهرستان خلخال انتقال یابد.

محمدی گفت: با توجه به آب و هوای ویژه و متفاوت بخش خورش رستم و شاهرود با شهر خلخال انتظار می‌رود این محصول در این منطقه با رونق و کاشت بیشتری مواجه شده و بخش کشاورزی در حوزه کشت زعفران متحول شود.

این مسئول بیان داشت: پیاز زعفران در اولین سال کاشت برای 10 سال دیگر مورد کشت قرار می‌گیرد و دیگر نیازی نیست که هر سال این پیاز کاشته شود.

فرماندار شهرستان خلخال از شناسایی استعدادهای شهرستان خلخال در حوزه پرورش ماهیان سردآبی نیز خبر داد و اذعان داشت: هفته آینده با حضور مسئولان ذیربط استانی در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی این موضوع به صورت کلی بررسی می‌شود.

محمدی در پایان تصریح کرد: شهرستان خلخال نیز با استعداد شناسایی شده به جمع تولید‌کنندگان ماهیان سردآبی استان خواهد پیوست و این حوزه با حمایت‌های مسئولان شهرستانی و استانی بیش از پیش فعال خواهد شد.

انتهای پیام/62008/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول