اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خواستار شد

برگزاری جشنواره سالانه مطبوعات فرهنگ و هنر در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان اردبیل پیشنهاد کرد جشنواره سالانه مطبوعات فرهنگ و هنر در اردبیل برگزار شود.

برگزاری جشنواره سالانه مطبوعات فرهنگ و هنر در اردبیل

ساسان ناطق در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به میمنت دهه فجر حوزه هنری برنامه‌های مختلفی را در قالب خاطره‌گویی و داستان‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی را تدارک دیده که امیدواریم با استقبال هنرمندان روبرو شود.

ناطق در ادامه از اعطای رتبه‌های علمی و آموزشی به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی خبر داد.

وی افزود: ما در بسیاری از رشته‌ها از اساتید مجرب دعوت می‌کنیم تا با جدیدترین شیوه‌ها و متدها هنرمندان ما را آموزش دهند که در این بین با حضور حسین پاینده برگزیده جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی کارگاهی را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم علاقمندان را با مباحث علمی و هنری و ادبی بیشتر آشنا کنیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان داشت: اغلب کارگاه های تخصصی ما رایگان ارائه می‌شود و به شرکت‌کنندگان نیز گواهی لازم صادر می‌شود اما گاه شاهد بی‌رغبتی از سوی فعالان نیز هستیم که در این زمینه باید ضعف‌ها برطرف شود.

ناطق در ادامه اظهار داشت: در شأن هنرمندان این استان نیست که با کسب افتخارات بی‌شمار، هشت سال معطل یک مجموعه فرهنگی و هنری باشند در حالی که شایسته‌تر از این می‌توان خدمتگزار حوزه فرهنگ و هنر بود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل یادآور شد: رسانه‌ها باید در توسعه این فضا با ایجاد ستون ثابت هنری و فرهنگی یاریگر ما باشند که پیشنهاد می‌کنیم با فعال شدن رسانه‌ها می‌توان در پایان هر سال یک جشنواره عظیم مطبوعاتی، فرهنگی و هنری را به راه انداخت تا نقش حمایتی رسانه‌ها بیشتر معلوم شده و نقاط ضعف و قوت نیز به مباحثه کشیده شود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل به مغفول ماندن حوزه ادبیات نمایشی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: برای احیای این حوزه و اینکه گروه‌های نمایشی بتوانند ماهانه یک برنامه را اجرا کنند باید تامین منابع اعتباری و همچنین زیرساخت‌ها مهیا شود.

وی با بیان اینکه همچنان در تولید برنامه‌های نمایشی و همچنین برپایی گروه‌های تئاتر و نمایش با معضلات و مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: از ابتدای امسال تا 2شش نشست با گروه‌های هنری نمایش و تئاتر برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایا2ن اظهار داشت: تئاتر استان اردبیل صاحب سبک، وزن و جایگاه ویژه است و ما باید از حسن همجواری با کشور آذربایجان استفاده کنیم تا با عقد قرارداد با گروه‌های نمایشی کشور مقابل نسبت به اجرای برنامه در آن کشور زمینه‌ها و مقدمات فراهم شود.

انتهای پیام/62004‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول