اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

ایمن‌سازی روستاها در برابر خطرات طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ایمن‌سازی روستاها در برابر خطرات طبیعی یکی از مهم‌ترین خدمات این مجموعه است.

ایمن‌سازی روستاها در برابر خطرات طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایوب عزیزی ظهر امروز در آئین بهره‌برداری یکی از طرح‌های هادی روستایی آذربایجان غربی که به مناسبت گرامیداشت سی ‌و چهارمین سالروز پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی برپا شد، اظهار داشت: اجرای طرح مقاوم‌سازی روستایی و سنددار کردن اماکن روستایی از جمله اقدامات این بنیاد قلمداد می‌شود که در این میان ایمن‌سازی روستاها در معرض خطرات طبیعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: از دیگر خدمات مهم این نهاد تهیه و اجرای طرح هادی با هدف جلوگیری از توسعه بی‌رویه روستاها می‌باشد به طوری که نقشه طرح بعد از مطالعات متعدد تهیه سپس با مشارکت مردم به اجرای آن مبادرت شد و اقداماتی مانند زیرسازی، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، سنگ فرش و آسفالت معابر، اجرای کانال جهت دفع آب‌های سطحی، ایجاد محل بازی کودکان، فضای سبز و .. در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از یک‌هزار و 305 روستا طرح هادی تهیه شده و در 408 روستا نیز به اجرا درآمده است، افزود: طرح هادی یکی از مهم‌ترین ابتکارات دولت قلمداد می‌شود که در توسعه و عمران مناطق روستایی استان ما مؤثر واقع شده است.

وی به بهره‌برداری از طرح هادی روستایی در نقده به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار 3 میلیارد و 970 میلیون ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مخلوط ریزی و زیرسازی 3 هزار و 450 مترمکعب، آواربرداری 450 مترمکعب، خاکبرداری و خاکریزی 500 مترمکعب، آسفالت معابر یک‌هزار و 320 مترمربع، احداث پارک کودک، پل آهنی تقاطع‌ها، جداره‌سازی و ... از جمله اموری است که در قالب این طرح به انجام رسیده است.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول